آفتاب
فولاد،‌الفتح را با شكست بدرقه كرد

نخستین ۳ امتیاز با درخشش سوشا

نخستین ۳ امتیاز با درخشش سوشا

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دیروز آغاز شد و فولاد خوزستان در ورزشگاه الغدیر اهواز برد با ارزشی را مقابل الفتح عربستان به‌دست آورد.

ورزش > فوتبال- هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دیروز آغاز شد و فولاد خوزستان در ورزشگاه الغدیر اهواز برد با ارزشی را مقابل الفتح عربستان به‌دست آورد.

 تک گل میزبان در دقیقه68 از روی نقطه پنالتی توسط بختیار رحمانی به ثمر رسید. شوت غلامرضا رضایی و دفع ناقص دروازه‌بان الفتح با شوت بدرلو همراه شد که برخورد توپ به‌دست مدافع حریف یک ضربه پنالتی برای فولاد به ارمغان آورد تا رحمانی گل برتری تیمش را به ثمر برساند. این برد درحالی به دست آمد که سوشا مکانی دروازه‌بان فولاد در طول بازی با چند واکنش فوق‌العاده مقابل حریف ایستاد و نقش مهمی در برد تیمش داشت. در دیگر بازی این گروه الجیش قطر در زمین بنیادکار ازبکستان با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در این دیدار نیلمار (33 و 70) هر دو گل الجیش را وارد دروازه بنیادکار کرد و گل تیم میزبان را پیشچور (90) به ثمر رساند.

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا امشب هم پیگیری می‌شود و 2نماینده دیگر ایران مقابل رقبای خود قرار می‌گیرند. سپاهان ساعت 19امشب در ورزشگاه فولادشهر از الهلال عربستان پذیرایی می‌کند و این بازی تحت‌تأثیر مصاحبه توهین‌آمیز مدیرعامل الهلال قرار گرفته است. عبدالرحمن بن‌مساعد در مورد تقابل با سپاهان گفته است: «بازی در زمین سپاهان است و مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود، برای ما به‌طور کلی آزاردهنده است. ایران برای شخص من کشوری آزاردهنده است ولی ما تلاش می‌کنیم برنده از زمین خارج شویم.»مسعود تابش قائم‌مقام باشگاه سپاهان در خصوص این اظهارات بی‌اساس می‌گوید: «آنها دنبال جوسازی هستند. همیشه بعد از هر بازی از میزبانی خوب ما قدردانی می‌کنند اما حالا قبل از بازی این حرف‌ها را مطرح کرده و به ایران توهین کرده‌اند.»گفتنی است که سپاهان قصد دارد از باشگاه الهلال شکایت کند.

سپاهان در حالی امروز به میدان می‌رود که برای جبران شکست مقابل السد قطر نیاز مبرمی به برد دارد. سپاهان در مجموع ۲۰ بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم‌های عربستانی رفته که ۱۰ دیدار را به سود خود به پایان رسانده است، در ۵ بازی مغلوب شده و ۵ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. البته سپاهان در 6سال اخیر عملکرد بسیار بدی برابر تیم‌های عربستانی داشته و فقط یک‌بار موفق به برد شده است. شاگردان کرانچار مقابل تیم قدرتمند الهلال بازی سختی در پیش خواهند داشت. الاهلی امارات و السد قطر در ورزشگاه رشید دوبی دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهان در مورد بازی امشب می‌گوید: «بعد از شکست مقابل السد محکوم به کسب پیروزی هستیم. برای صعود به مرحله بعدی، نتیجه این مسابقه تأثیر زیادی دارد. الهلال از تیم‌های قوی در فوتبال آسیاست، آنها سابقه قهرمانی دارند و انگیزه بسیار زیادی در این تیم وجود دارد.»او در مورد نقاط ضعف 2 تیم تأکید می‌کند: «ضعف بزرگی در هیچ کدام از 2‌تیم نمی‌بینم. قبول دارم ما در دیدار قبلی خود اشتباهاتی داشتیم اما الهلال هم در برخی پست‌ها دچار ضعف است.»

سامی جابر سرمربی الهلال هم در مورد تقابل با سپاهان می‌گوید: «بدون شک سپاهان یکی از بهترین‌های آسیا به شمار می‌رود. در بازی گذشته حق سپاهان شکست یک بر صفر نبود و نقطه قوت این تیم خط میانی پرقدرتش است. بازیکن شماره 4 این تیم(نویدکیا) اگر از ابتدا در بازی قرار گیرد، شرایط سختی را برای ما رقم می‌زند.»او تأکید می‌کند: «همیشه رقابت بین ایران و عربستان جذاب و جالب بوده و این دو تیم از بهترین‌های آسیا به شمار می‌روند.»

تراکتورسازی دنبال امتیاز

تراکتورسازی بعد از نتیجه درخشان مقابل الاتحاد در هفته اول، ساعت 19امشب مقابل لخویا به میدان خواهد رفت که یکی از مدعیان اصلی صعود است. لخویا بازی اول را در امارات به العین باخته و حالا به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد. این تیم با هدایت اریک گرتس و در اختیار داشتن بازیکنان مؤثری همچون سباستین سوریا، دامی ترائوره و نام تائه هی، حریف سرسختی برای نماینده ایران خواهد بود. پیروزی احتمالی تراکتورسازی مقابل لخویا می‌تواند شاگردان تونی را به‌عنوان یکی از مدعیان صعود معرفی کند؛ هر‌چند تساوی در این بازی هم نتیجه بدی نیست. در دیگر دیدار این گروه، الاتحاد عربستان میزبان العین امارات است. تراکتوری‌ها در این بازی علی کریمی و فرشید طالبی را در اختیار ندارند و اگر کریم انصاری فرد به بازی امشب نرسد کار سرخپوشان تبریزی سخت خواهد شد.

کد N177101

وبگردی