آفتاب
کیومرث هاشمی مطرح کرد:

روی قول‌ معاون رئیس جمهور حساب کرده‌ایم/ ورزشکاران توقع مالی ندارند!

روی قول‌ معاون رئیس جمهور حساب کرده‌ایم/ ورزشکاران توقع مالی ندارند!

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نمی‌دانم چرا مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های المپیک لندن به موقع خودش برگزار نشد، گفت: تلاش‌مان این بود که خیلی زود به این موضوع رسیدگی کنیم تا حداقل روحیه ورزشکاران برای مسابقات آتی حفظ شود هرچند ورزشکاران ما توقعات مالی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در پایان مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های المپیک لندن که به همت کمیته ملی المپیک سه شنبه شب برگزار شد، اظهارداشت: ورزشکاران توقعات مالی ندارند! اما این وظیفه ما است که موفقیت‌ها و مدال آوری‌های آنها را پاسخگو باشیم تا حداقل اینگونه روحیه این ورزشکاران برای حضور در مسابقات آتی و مدال‌آوری در آنها حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از ورزشکاران و کاری که در میادین بین‌المللی انجام می‌دهند، برای ما ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: در مورد بودجه کمیته ملی المپیک صحبت‌ها و رایزنی‌هایی را با معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری داشته‌ایم. به هر حال آنچه مسلم است بودجه کمیته ملی المپیک و در کل شرایط مالی این کمیته با توجه به رویدادهای مهمی که پیش رو داریم، خیلی خوب نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه آقای نوبخت مسئولیت بودجه ورزش کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که برای ورزش کشور و کمیته ملی المپیک پیش‌بینی شده کم است اما آقای نوبخت قول دادند این بودجه را بیشتر کنند تا بخشی از دغدغه‌های مالی ما در این مورد برطرف شوند. روی این قول‌ها حساب می‌کنیم.

هاشمی در مورد مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک لندن گفت: البته اینکه این مراسم خوب و در خور شان برگزار شد یا نه را باید از دیگر افراد بپرسید. ما میزبان بودیم و تمام تلاش‌مان این بود که مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. خوشحالم که کسانی که در المپیک لندن اسباب شادی ملت را فراهم کردند و باعث موفقیت کاروان ورزش ایران شدند پس از مدت‌ها نشان‌های ویژه IOC و پاداش‌های خود را دریافت کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که "فکر می‌کنید دلیل این همه تاخیر در پرداخت پاداش مدال‌آوران المپیک چه بود"؟، گفت: دلیلش را نمی‌دانم چون در جریان کارهای مدیران قبلی نیستم. خوب این بود این کار به موقع انجام می‌شد. مهم این است که کمیته ملی المپیک در اولین ماه‌های آغاز به کار مدیران جدیدش این کار را انجام داد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نشست‌های تخصصی که طی روزهای گذشته با روسای فدراسیون‌ها برگزار شده است، گفت: این جلسات را با بخش زیادی از فدراسیون‌ها داشته‌ایم و تا پایان سال هم نشست‌های خود را دنبال خواهیم کرد. در قالب این نشست‌ها برنامه‌های فدراسیون‌ها را برای حضور در بازی‌های آسیایی بررسی می‌کنیم. ان شاالله بتوانیم کاروان کیفی خوبی را به این بازی‌ها اعزام کنیم. 

کد N176192

وبگردی