آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت نپال برای توقف اعتراض تبتی‌ها

افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت نپال برای توقف اعتراض تبتی‌ها

صدها پلیس ضد شورش امروز (دوشنبه) در نزدیکی سفارت چین و دفاتر صدور ویزا در کاتماندو پایتخت نپال مستقر شدند تا از بروز تظاهرات اعتراضی تبتی‌ها در بزرگداشت سالگرد قیام ناکام 1959 علیه دولت پکن در تبت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی پلیس نپال گفت، تدابیر امنیتی برای توقف هرگونه تظاهرات اعتراضی احتمالی علیه دولت پکن در کاتماندو، پایتخت نپال و تلاش برای خودسوزی اعتراضی مهاجران تبتی افزایش یافته است.

افسران پلیس ضد شورش در تمامی جاده‌های منتهی به سفارت چین در کاتماندو و مرکز صدور ویزا مستقر شده‌اند. اکثر تظاهرات اخیرا در نزدیکی دفتر صدور ویزا صورت گرفته است.

پلیس همچنین نظارت خود را بر محل زندگی و استقرار اکثریت جمعیت پناهندگان تبتی در کاتماندو افزایش داده است. در سال گذشته میلادی دو تبتی در اعتراض به اعمال سیاست‌های چین در تبت در کاتماندو خودسوزی کردند.

پناهندگان تبتی مقیم نپال به صورت منظم علیه چین اعتراض می‌کنند اما دولت کاتماندو اجازه اعتراض و راهپیمایی در نزدیکی سفارت چین و مناطق حساس را نمی‌دهد چرا که چین متحد نزدیک کاتماندو است.

در گذشته تبتی‌های مقیم نپال تلاش کردند تا به سفارت چین حمله کنند.

انتهای پیام

کد N172645

وبگردی