آفتاب

واشنگتن: به رسمیت شناختن "کشور یهود" شرط مذاکرات صلح نیست

واشنگتن: به رسمیت شناختن "کشور یهود" شرط مذاکرات صلح نیست

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت می‌شناسد، اما این امر نباید پیش شرطی برای مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: با وجود اینکه آمریکا، اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت می‌شناسد، اما تصمیم گیری درباره این امر بر عهده خود فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گذاشته شده تا مشخص کنند که در نهایت بر سر چه چیزی توافق می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شکاف ایجاد شده میان دو طرف در مذاکرات صلح خاورمیانه که دلیلش درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" و مخالفت علنی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است محدودتر شود یا خیر، گفت: مذاکرات ادامه دارد و باید بگویم اظهارت دو طرف برای آمریکا غافلگیرکننده نیست و مانع از ادامه تلاش‌های واشنگتن نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: با وجود اظهاراتی که از سوی دو طرف مطرح می‌شود، ما همچنان اعتقاد داریم که دو طرف به ادامه مذاکرات پایبند هستند.

انتهای پیام

کد N168056

وبگردی