آفتاب

۲۰ هزار نیروی نظامی روسیه در کریمه مستقر شده اند

۲۰ هزار نیروی نظامی روسیه در کریمه مستقر شده اند

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ هزار نیروی نظامی ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه مستقر شده اند ولی بر این مساله تاکید کرد که این اطلاعات ناقص است.


به گزارش آفتاب به نقل از  تسنیم، در حالی که گادر مرزی اوکراین نیز پیش از این تعداد نیروهای روسی مستقر در کریمه را حدود 30 هزار نفر برآورد کرده پنتاگون نیز از حضور 20 هزار نیروی نظامی روسی در این منطقه خبر داده است. انتشار این آمارها در حالی است که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز از خویشتنداری نیروهای ارتش اوکراین در برابر اقدامات نیروهای روسی استقبال کرده است.

بر اساس این گزارش سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد نیروهای روسی مستقر در کریمه گفت، برآوردها نشان می دهد که حدود 20 هزار نیروی ارتش روسیه هم اکنون در کریمه مستقر شده اند. ولی این تنها یک برآورد و تخمین است. همان طور که اعلام کردم ما هنوز آمار دقیقی از تعداد نیروهای روسی مستقر در این منطقه نداریم.

وی افزود، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود از خویشتنداری نیروهای اوکراینی و اینکه اجازه تشدید تنش در کریمه را نداده اند، استقبال کرده است. هیگل در این گفتگو بر تعهد واشنگتن به حمایت از مردم اوکراین و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده است. آمریکا نشان داده است که تمایلی برای پیگیری گزینه نظامی برای حل و فصل بحران اوکراین ندارد ولی سایر اقدامات از جمله قطع همکاری های نظامی با روسیه و اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی ضد مسکو را در اولویت قرار داده است.
کد N166892

وبگردی