آفتاب

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله جوادی‌آملی

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله جوادی‌آملی

وزیر علوم در ادامه سفر خود به شهر قم با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا فرجی‌دانا در این دیدار که در مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان اینکه ما در آغاز راه وزارت علوم در این دوره هستیم، گفت: در دوره جدید ما به واسطه رشد کمی دانشگاه‌های کشور و افزایش تعداد موسسات آموزش عالی به 2500 موسسه و رسیدن به حدود 4.5 میلیون دانشج، بحث افزایش کیفیت را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هدف ما تولید علم و پس از آن تبدیل علم به ثروت است.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت تربیت دانشجوی کارآفرین، تصریح کرد: ما به دنبال مهارت‌آموزی به دانشجویان هستیم که بتوانند جذب بازار کار شوند و به جای اضافه شدن به جویندگان کار در جامعه بتوانند کارآفرین باشند.

فرجی دانا با بیان اینکه در این وادی ساختارهای مختلفی ایجاد شده بود که برخی از آنها معلق شده و قصد فعال سازی آنها را داریم، تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم با ایجاد اشتغال، در حل مشکل بیکاری نقش ایفا کنیم.

وی اجرایی کردن سند آمایش آموزش عالی را یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم دانست و گفت: امیدواریم با همدلی که بین دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و ... ایجاد شده بتوانیم این سند را به خوبی عملیاتی کرده و اخلاق را در کنار علم در دانشگاه مستقر کنیم، چرا که علم بدون اخلاق نمی‌تواند موثر باشد.

در این دیدار همچنین دکتر سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، با بیان اینکه ما در دانشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم گفت: تقاضایمان این است که این جلسات استمرار پیدا کند چرا که اثرگذار است. اساتید و دانشگاهیان با دیدگاه‌های مختلف به این گونه مسائل اقبال دارند بنابراین این نگاه غیرشعاری و غیرظاهرگرایانه تعیین کننده است.

معاون وزیر علوم افزود: امیدواریم با بهره‌ای که از محضر عالمان بزرگ اسلام می‌گیریم بتوانیم دانشگاهی که در آن علم و اخلاق دینی توامان وجود داشته باشند داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیرعلوم و هیات همراه نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله جوادی آملی در موسسه اسراء اقامه کردند.

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله جوادی‌آملی

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله جوادی‌آملی

انتهای پیام

کد N165990

وبگردی