آفتاب
با حضور مسئولان سازمان اوقاف و جنگل‌ها

آئین نمادین کاشت نهال در امامزاده معصوم (ع)‌برگزار شد

آئین نمادین کاشت نهال در امامزاده معصوم (ع)‌برگزار شد

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و با حضور مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان اوقاف آیین نمادین کاشت نهال در امامزاده معصوم تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح امروز (جمعه) 16 اسفند ماه آئین نمادین کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی پس از قرائت دعای ندبه در آستان مقدس امامزاده معصوم (ع) با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

امامزاده معصوم

در این مراسم مهندس انگورج، معاون جنگل های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام غدیریان رئیس اداره کل اوقاف غرب تهران و هیات امنای آستان امامزاده معصوم (ع) حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مهندس انگورج با اشاره به همکاری دو سازمان اوقاف و جنگل‌ها در ارتباط با توسعه فضای سبز در محدوده بقاع متبرکه و اراضی وقفی‌، گفت: بقای درختان قدیمی و مسن در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه حاکی از این پیام است که باورهای دینی مردم توانسته در حفظ منابع طبیعی و به ویژه درختان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ امنیتی بالاتر از امنیت بستر حیات نیست و اکثر مخاطرات و مشکلاتی که راجع به محیط زیست و منابع طبیعی به وجود می‌آید ناشی از رفتار انسان‌هاست که موجب از بین رفتن استانداردهای مرتبط با منابع طبیعی می‌شود.

معاون جنگل‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان این که باید برای بهبود بهره‌برداری از این اراضی برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به این مساله اثر تخریبی دارد و باعث گسترش پدیده مهاجرت، شهرنشینی و ناامنی زیست محیطی می‌شود. بنابراین باید با استفاده از فرصت حضور مردم در امامزادگان سطح آگاهی آن‌ها را نسبت به این مباحث بالا ببریم.

همچنین پس از کاشت نهال توسط مسئولان اوقاف و سازمان جنگل‌ها، حجت‌الاسلام حاتمی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به تاثیر حضور مردم در بقاع مترکه در حفظ منابع طبیعی و تاکید دین و آموزه های دینی بر این مساله به خبرنگار ایسنا گفت: مراسم نمادین کاشت نهال چند سالی است که با همکاری سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها در امامزادگان انجام می‌شود و یکی از اسباب آرامش مردم در جوار این اماکن وجود فضای سبز است که سازمان اوقاف خود را در قابل حفظ و احیای فضای سبز امامزادگان، مسئول و موظف می‌داند.

وی افزود: چند سالی است که براساس تفاهم‌نامه بین این دو سازمان فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه حفظ جنگل‌ها و مراتع در اراضی موقوفات و امامزادگان انجام می‌شود که ازجمله آن‌ها حفظ و نگهداری از درختان در فضای بقاع مترکه است.

حاتمی گفت: مبلغان و روحانیون ما در امامزادگان و بقاع متبرکه مبانی دینی و توصیه‌های معصومین (ع) در این زمینه را برای آگاهی بیشتر مردم در تبلیغ‌های خود مدنظر قرار می‌دهند.

امامزاده معصوم

انتهای پیام

کد N165983

وبگردی