آفتاب

اوباما دستور مسدود کردن دارایی‌های روسیه را صادر کرد

اوباما دستور مسدود کردن دارایی‌های روسیه را صادر کرد

واشنگتن پنجشنبه با تشدید فشار بر مسکو از ایجاد محدودیت های روادید در پاسخ به « نقض تمامیت ارضی اوکراین » خبر داد و راه را برای مسدود کردن احتمالی دارایی های روسیه باز کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از واحد مرکزی خبر، واشنگتن پنجشنبه با تشدید فشار بر مسکو از ایجاد محدودیت های روادید در پاسخ به « نقض تمامیت ارضی اوکراین » خبر داد و راه را برای مسدود کردن احتمالی دارایی های روسیه باز کرد.
کاخ سفید اعلام کرد :« وزارت امور خارجه امروز محدودیت های روادید را برای برخی از مقامات و اشخاص برقرار کرد که از تصمیم سیاسی برای مخالفت با اعطای روادید به این مقامات یا همدستان آنان که حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می کنند حکایت دارد.»
کاخ سفید درباره شمار افرادی که شامل این تصمیم می شوند یا هویت آنان توضیحی نداد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز با امضای فرمانی مجوز مسدود کردن دارایی های اشخاص یا شرکت هایی که فعالیت های آنان روند دموکراتیک و نهادها را در اوکراین ویران می کند و یا صلح و امنیت و ثبات را تهدید می کنند ، صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این بیانیه افزود:« این حکم دولتی ابزار قابل انعطافی است که به ما امکان خواهد داد کسانی را که به طور مستقیم تر در بی ثباتی اوکراین نقش دارند از جمله مداخله در کریمه ، مجازات کنیم.»
پنتاگون دوشنبه از تعلیق همه ارتباطات نظامی بین واشنگتن و مسکو درپی مداخله روسیه در کریمه خبرداده بود.
کد N165218

وبگردی