آفتاب

پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبرى با صدور بیانیه‏ اى به کار خود پایان داد

پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبرى با صدور بیانیه‏ اى به کار خود پایان داد

مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تشكر از تلاش ‏هاى دلسوزانه‏ ى تیم مذاكره كننده‏ ى هسته ‏اى كه باعث اعتمادافزایى جمهورى اسلامى درباره ‏ى صلح ‏آمیز بودن برنامه ‏ى هسته ‏اى خود شده است؛ از مسئولان دیپلماسى كشور مى ‏خواهد به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخى مقامات آمریكایى پاسخ درخور دهند.

پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم که از روز گذشته آغاز شده بود امروز با قرائت بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا متن بیانیه پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبرى به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

«وعد اللّه الذین آمنوا منكم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فى الارض»

مجلس خبرگان رهبرى با توجه به جایگاه رفیع شرعى و قانونى خود و به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامى و مردم، بعد از بحث و بررسى مسایل مهم كشور، در پایان پانزدهمین اجلاسیه‏ ى رسمى خود، لازم مى‏ داند نكاتى را به استحضار ملت شریف و مسئولان محترم برساند:

1 ـ حضور پر شكوه و با صلابت مردم فداكار ایران اسلامى در راهپیمایى 22 بهمن در جشن آغاز سى و ششمین سال حیات طیبه‏ ى نظام مقدس جمهورى اسلامى، نشانه‏ ى عظمت، هوشیارى و آگاهى این ملت بزرگ است. ضمن تشكر و تقدیر صمیمانه؛ مى‏ دانیم كه شكر این نعمت بزرگ جز با خدمتگزارى مدبّرانه و صادقانه و احترام به حقوق اساسى و حركت در صراط مستقیم و پرهیز از اختلاف، التهاب، تشنج و تأكید بر شعارهاى اسلام ناب محمدى صلى ‏الله‏ علیه ‏و‏آله امكان‏ پذیر نمى ‏باشد. صداى پر طنین ملت در لبیك به نداى رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم، جهت حضور در راهپیمایى 22 بهمن، بیعتى دوباره با نظام اسلامى و آرمان‏ هان امام قدس‏ سره و شهداى والامقام میهن عزیزمان بود.

2 ـ پاى‏بندى به احكام نورانى اسلام در همه ‏ى ابعاد، اعم از احكام عبادى، حكومتى و قضایى، یكى از اركان موفقیت در عرصه ‏هاى گوناگون بوده، هست و خواهد بود و بر همه ‏ى خدمتگزاران نظام اسلامى در همه ‏ى سطوح، فرض است كه با پاسدارى از فرهنگ اصیل اسلامى، بستر خدمتگزارى صادقانه را بیش از پیش، مهیا نموده و تلاش ‏هاى گسترده ‏ى رسانه ‏اى و خبرى استكبار جهانى كه به دنبال ایجاد تردید در باورهاى دینى و ملى مردم ایران مى ‏باشد را خنثى نمایند.

از تمام رسانه‏ ها و دستگاه ‏هاى فرهنگى؛ به ویژه وزارت ارشاد و رسانه ‏ى ملى مى ‏خواهیم تا با هوشیارى و وفادارى نسبت به اصول انقلاب، با تهاجم فرهنگى دشمن، مقابله كرده و با تكیه بر هنر فاخر اسلامى و ملى، فرهنگ غنى اسلام و تربیت دینى و تمدن اسلامى را تجلى بخشند.

3 ـ فشارهاى اقتصادى، سیاسى و فرهنگى از سوى نظام سلطه بر ملت صبور ایران اسلامى، به فضل الهى تاكنون حاصلى جز تقویت اراده‏ى ملت شریف نداشته است و مردم عزیز
همواره و تحت هر شرایطى پشتیبان نظام اسلامى خواهند ماند.

4 ـ ولایت فقیه، ستون خیمه ‏ى انقلاب و نظام و محور وحدت امنیت و اقتدار ملّى ماست و صیانت و پاسدارى از حریم آن، وظیفه ‏اى اسلامى و ملّى است.

نظام جمهورى اسلامى با مدیریت مدبّرانه و زعامت حكیمانه‏ ى حضرت آیت الله خامنه ‏اى (مدظله ‏العالى) توانسته است معادلات قدرت‏هاى سلطه ‏گر را بر هم زده و الهام ‏بخش حركت عظیم بیدارى اسلامى در كشورهاى اسلامى و نهضت عدالت‏خواهانه در سرتاسر جهان گردد. مجلس خبرگان رهبرى، ضمن فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهاى معظم‏ له، پیروى از ولایت مطلقه ‏ى فقیه را رمز وحدت و استحكام پیوند امام و امت مى‏داند.

5 ـ مجلس خبرگان رهبرى، تلاش كارآمد و خستگى ‏ناپذیر فرهیختگان، دانشمندان، نخبگان جوان و متخصصین مختلف در راستاى پیشرفت و تعالى كشور در عرصه ‏هاى مختلف را ارج نهاده و لزوم حمایت هر چه بیشتر از این سرمایه ‏هاى اصلى میهن اسلامى براى رسیدن به خودكفایى و خوداتكایى كشور را مورد تأكید قرار داده و بار دیگر توجه همه ‏ى مسئولان را به ضرورت وحدت و همبستگى و انسجام ملى، معطوف مى ‏دارد و از همگان مى ‏خواهد تا نقش خود را در حفظ فضاى آكنده از امید و نشاط و همدلى با عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح كشور و انقلاب و اصول و آرمان‏ هاى امام قدس ‏سره به خوبى ایفا نمایند.

6 ـ از رئیس جمهور و دولت محترم مى‏ خواهیم كه با تدبیر و پشتیبانى مردم شریف و صبور ایران، حراست و صیانت از دستاوردهاى انقلاب را در اولویت كار خود قرار داده و در رفع گرانى و سایر مشكلات مردم، نهایت كوشش را مبذول دارند.

7 ـ مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تشكر از تلاش ‏هاى دلسوزانه‏ ى تیم مذاكره كننده‏ ى هسته ‏اى كه باعث اعتمادافزایى جمهورى اسلامى درباره ‏ى صلح ‏آمیز بودن برنامه ‏ى هسته ‏اى خود شده است؛ از مسئولان دیپلماسى كشور مى ‏خواهد به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخى مقامات آمریكایى پاسخ درخور دهند.

8 ـ حماسه‏ ى اقتصادى، با اتخاذ رویكرد اقتصاد مقاومتى باید به راهبرد جهادى در عرصه ‏ى تولید
ملى، تبدیل گشته و در عمل تجلّى یابد و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف در جامعه نیز باید نهادینه شود. از قواى سه گانه؛ به ویژه رئیس جمهور مى ‏خواهیم تا با اجراى برنامه ‏ى اقتصاد مقاومتى مردم را به آینده‏ ى كشور و انقلاب، امیدوار و دشمنان را نا امید كنند. هم چنین از قوه ‏ى قضاییه مى ‏خواهیم تا مسیر رسیدن به عدالت اجتماعى و خشكاندن ریشه ‏هاى فساد و تبعیض را هموار سازند.

9 ـ از همه ‏ى كشورهاى منطقه مى ‏خواهیم تا نسبت به تفرقه‏ انگیزى قدرت ‏هاى استكبارى كه با هدف بر هم زدن امنیت خاورمیانه انجام مى‏ شود هوشیار باشند و در مقابله با فتنه ‏ى تروریسم تكفیرى و سلفى و مبارزه با نسل كشى مسلمانان در میانمار و آفریقاى مركزى كه توسط صهیونیسم بین الملل و با حمایت آمریكا براى تفرقه افكنى در كشورهاى اسلامى؛ به ویژه سوریه، لبنان، مصر، بحرین، افغانستان، پاكستان و عراق طراحى شده است، مقابله كرده و با حمایت و پشتیبانى از عنصر مقاومت در جهت محو غدّه‏ى سرطانى رژیم صهیونیستى و آزادى قدس شریف، گام بردارند.

10 ـ اقتدار ملى در بسترى از وحدت و هم‏ افزایى میان اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه شیعه و سنى در جغرافیاى ایران اسلامى شكل مى ‏گیرد. ضمن احترام به همه ‏ى اقلیت ‏ها و تشكر از اقدامات انجام گرفته، لازم است تلاش مجدّانه ‏اى به عمل آید تا انسجام ملّى بامحوریت ولایت فقیه، بیش از پیش تقویت شود.

11 ـ با توجه به توطئه‏ هاى نظام سلطه و استكبار جهانى كه تهاجم شدید فرهنگى و جنگ نرم علیه كشور را رقم زده است، از مسئولان فرهنگى كشور مى‏ خواهیم تا بیش از پیش به دغدغه ‏هاى فرهنگى توده‏ى مردم مسلمان كشور و نگرانى مقام معظم رهبرى؛ توجه نموده و باحمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه ‏سازى سبك زندگى اسلامى ـ ایرانى را به جدّ در دستور كار خود قرار دهند.

12 ـ در آستانه ‏ى فرا رسیدن سال جدید، از مردم شریف ایران اسلامى انتظار داریم ضمن توجه به آداب و سنن دینى عید نوروز؛ یار زیردستان، محرومان و مسكینان بوده و شادى خود را با آنان تقسیم نموده و رضاى خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند و با رعایت حرمت ایام عزادارى حضرت زهراى اطهر علیها السلام سنّت ‏هاى حسنه ‏ى دینى را احیاء و سالى پر از خیر و بركت را به هموطنان، دوستان، اقوام و خانواده‏ى خود هدیه كنند.

در پایان، یاد و خاطره‏ ى امام راحل؛ بنیان گذار جمهورى اسلامى قدس ‏سره و شهداى گران‏قدر نهضت و
جنگ تحمیلى و همه ‏ى گذشتگان از علماء و فرهیختگان و خادمان ملت را گرامى داشته و ضمن احترام به پیشگاه خانواده‏ هاى شهداء و ایثارگران و آزادگان، توفیق و طول عمر با عزت را براى حضرت آیت الله خامنه ‏اى (مدظله ‏العالى)؛ رهبر فرزانه‏ ى انقلاب اسلامى و تمامى خدمتگزاران نظام اسلامى، مسألت داریم. امید است در سایه‏ ى عنایات حضرت بقیة الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدى(عج) شاهد تحقق آرمان‏هاى بلند نظام اسلامى و ملت شریفمان در راه پیاده شدن احكام نورانى اسلام و زمینه ‏سازى براى حكومت عدل جهانى باشیم.

مجلس خبرگان رهبرى

14/12/1392

 

کد N164664

وبگردی