آفتاب

یونان قوانین مجوز نمازخانه را سخت تر می کند

یونان قوانین مجوز نمازخانه را سخت تر می کند

آتن- ایرنا - روزنامه یونانی زبان ˈ اتنوس ˈ به نقل از وزارت آموزش ، پرورش و امور مذهب یونان نوشت : قوانین صدور مجوز نمازخانه برای مسلمانان سخت تر می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، براساس این گزارش از این پس کلیه نمازخانه ها باید دارای برگ بهداشتی برای محل، نام مسئول و نام کلیه افرادی که برای انجام فرایض مذهبی به مسجد مراجعه می کنند را در اختیار مسئولان قراردهند.

براساس گزارش این روزنامه ازاین پس کلیه نمازخانه ها باید دارای تابلویی با نام مشخص و نام مسئول را در جلوی درب نمازخانه ها نصب کنند.

وزارت آموزش، پرورش و امورمذهب دراین باره گفته است، تعداد زیادی نمازخانه در زیرزمین ها، گاراژها در سراسر شهر آتن وجود دارند که از نظر بهداشتی با مشکلاتی روبرو هستند و برای حضور افراد مناسب نیستند.

براساس آمار غیررسمی حدود 400 الی 500 هزار مسلمان ازکشورهای مختلف جهان اسلام در آتن زندگی و مشغول بکار هستند ولی از داشتن مسجد رسمی برای انجام فرایض دینی خود بی بهره هستند.

آتن درحالی تنها پایتخت یک کشور اروپایی فاقد مسجد رسمی است که یونان در کلیه کشور های اسلامی به استثنای کشور عربستان سعودی، دارای کلیسا و یا اسقف گری می باشد.

دولت و کلیسای ارتدکس یونان به رغم درخواست مکرر انجمن مسلمانان یونان برای ساخت و احداث مسجد و گورستانی در شهر آتن ، اقدام مناسبی انجام نداده و این شهر همچنان تنها پایتخت یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپاست که فاقد مسجدی برای مسلمانان مقیم شهر آتن باقی مانده است.

اروپام**2170**1547
کد N164225

وبگردی