آفتاب

در فصل چهارم «شرلوک» چه می‌گذرد؟

در فصل چهارم «شرلوک» چه می‌گذرد؟

دو نویسنده اصلی سریال «شرلوک» در مصاحبه‌ای جدید درباره فصل چهارم این مجموعه تلویزیونی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استیون موفات و مارک گتیس، طراحان و نویسندگان سریال محبوب «شرلوک» سه شنبه شب در مراسمی ویژه برای این سریال اعلام کردند طرح داستانی فصل چهارم این سریال تقریبا بطور کامل نوشته شده است.

پخش فصل سوم سریال «شرلوک» از شبکه بی‌بی‌سی اوایل امسال خاتمه پیدا کرد و با اینکه هنوز خبری رسمی اعلام نشده، اما انتظار می‌رود فصل جدید سریال در سال 2016 پخش شود.

گتیس و موفات در مراسمی که از سوی انجمن تلویزیون سلطنتی برگزار شده بود درباره فصل چهارم صحبت کردند و گفتند به طور دقیق می‌دانند در این فصل شرلوک (با بازی بندیکت کامبربچ) و دکتر واتسن (با بازی مارتین فریمن) چه ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند. گتیس البته اضافه کرد با شروع تولید فصل چهارم، طراحی آنها برای فصل جدید «دقیق‌تر» خواهد شد.

گتیس در پاسخ به این سئوال که آیا سریال تا پیری دو شخصیت ادامه پیدا می‌کند، با خنده گفت: «ایده پیر شدن با این دو شخصیت خیلی جذاب است، اما اینکه بتوانیم همه عوامل را برای چندین سال کنار هم نگه داریم، کار خیلی دشواری است. مخصوصا که همه عوامل سریال مخصوصا بازیگران آن خیلی معروف شده‌اند، همه معروف هستند به جز من و استیون.»

استیون موفات که این روزها روی متن فصل جدید سریال «دکتر هو» با بازی پیتر کاپالدی در نقش اصلی کار می‌کند، افزود او و مارک گتیس ایده‌های متنوع بسیاری از داستان‌های اصلی سر آرتور کانن دویل گرفته‌اند، آن هم ایده‌هایی که ظرفیت امروزی شدن و پرداخت مدرن دارند.

دو نویسنده بطور واضح درباره خط داستانی فصل چهارم صحبت نکردند اما تائید کردند که دشمن ازلی ابدی شرلوک هلمز یعنی موریارتی (با بازی اندرو اسکات) که در انتهای فصل سوم فاش شده زنده است، در فصل چهار حضور پررنگی خواهد داشت. گتیس و موفات اشاره کردند زنده کردن موریارتی تصمیمی دقیقه نود نبوده و به خاطر فشار طرفداران سریال برای زنده کردن این شخصیت دست به این کار نزده‌اند و از خیلی وقت پیش چنین تصمیمی گرفته بودند.

طراحان سریال همچنین اشاره کردن شخصیت‌های زن سریال در فصل جدید پررنگ‌تر خواهند بود و به طور ویژه به شخصیت مالی هوپر (با بازی لوئیز بریلی) و هانم هادسن (با بازی یونا استابز) اشاره کردند.

گتیس افزود حالا که تولید سریال ادامه پیدا کرده، نکته مهم «تازه نگه داشتن آن» و همچنین افزودن شخصیت‌های جدید و لبته «انسانی کردن شخصیت شرلوک به مرور زمان» است.

در برنامه سه شنبه شب که «شرلوک: تشریح یک موفقیت» نام داشت موفات اعتراف کرد وقتی پخش فصل اول سریال شروع شد اصلا انتظار آمار بالا در زمینه بینندگان نداشته؛ «فکر می‌کردم «شرلوک» سریالی دوزاری باشد که جایزه‌ای در لهستان می‌برد.»

موفات و گتیس درباره انتخاب کامبربچ به عنوان یک بازیگر ستاره برای نقش اصلی گفتند: «او در زمان ساخت فصل اول بازیگری تحسین‌شده بود اما ستاره نبود.» این دو افزودند از ابتدا کامبربچ را در ذهن داشتند و وقتی اولین روخوانی او را دیدند، مطمئن شدند او برای نقش مناسب است.

بن استیونسن، یکی از مدیران بخش سریال داستانی بی‌بی‌سی گفت: «هیچکس نمی‌دانست کامبربچ کیست، اما من می‌دانستم. سریال‌های بزرگ به ستاره نیاز ندارند، آنها خودشان بزرگ هستند. سریال‌های بزرگ ستاره‌سازی می‌کنند.»

در سریال «شرلوک» به دفعات به شبکه‌های اجتماعی امروز مثل توئیتر اشاره می‌شود و در مراسم سه شنبه نیز بحث شبکه‌های اجتماعی به میان آمد. گتیس و موفات اشاره کردند آنها از بحث‌های طرفداران سریال در شبکه‌های مختلف اجتماعی بهره می‌برند و مثلا حرف‌های طرفداران سریال درباره نحوه مرگ شرلوک در انتهای فصل دوم به آنها در نوشتن اپیزود اول فصل سوم کمک کرده است.

البته موفات در انتها با تاکید گفت که صحبت کاربران توئیتر بر طراحی داستانی سریال تاثیر ندارند و دو نویسنده بیشتر سعی می‌کنند روی نوشتن تمرکز کنند تا اینکه بخواهند از صحبت‌های کاربران الهام بگیرند.

سریال «شرلوک» که هر فصل آن سه اپیزود 90 دقیقه‌ای دارد تا کنون نامزد یک جایزه گلدن گلوب و نامزد 17 جایزه امی شده و هفت جایزه بفتا به خانه برده است.

هالیوود ریپورتر / 4 مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

کد N163880

وبگردی