آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا خشونت‌های ونزوئلا را محکوم کرد

مجلس نمایندگان آمریکا خشونت‌های ونزوئلا را محکوم کرد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق نظر دولت ونزوئلا و سرکوب مرگبار و غیرقابل توجیه معترضان و رهبران مخالف توسط نیروهای کاراکاس را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای به شدت از نیروهای نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای تاکتیک‌های سرکوب‌گرانه و تهاجمیشان در ناآرامی‌های چند ماه اخیر آمریکای جنوبی انتقاد کرد.

از چهارم فوریه سال جاری میلادی با آغاز اعتراضات در ونزوئلا دست‌کم 18 تن کشته و بیش از 260 تن زخمی شدند.

در این قطعنامه غیرالزام‌آور آمده است: کنگره نسبت به اقداماتی که برابر با عدم رعایت اجرای قانون است، انجام خشونت‌های غیرقابل توجیه علیه معترضان و رهبران مخالف در ونزوئلا و افزایش اقدامات برای استفاده از اتهامات جنایی با انگیزه سیاسی به منظور ارعاب مخالفان سیاسی این کشور ابراز تاسف می‌کند.

در این قطعنامه همچنین آمده است، دیگر دولت‌ها و سازمان‌های این منطقه باید با قدرت در کنار معترضان ایستاده و به برگزاری مذاکره برای پایان این بحران کمک کنند.

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قدردان نمایندگان این مجلس برای تصویب اقدامی است که از مردم ونزوئلایی که خواهان بازگشت اجرای قانون، هنجارهای دموکراتیک و احترام به حقوق بشر اولیه هستند، حمایت می‌کند.

وی مادورو را به عنوان جانشین دست‌چین هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا و مخالف واشنگتن توصیف کرد.

این اقدام مجلس نمایندگان با کسب 393 رای موافق و یک رای مخالف از سوی توماس ماسی، نماینده جمهوری‌خواه تصویب شد. قطعنامه مشابه‌ای نیز در سنا در دست بررسی است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کرده‌اند تا تحریم‌هایی را علیه مسئولین این سرکوب اعمال کند.

انتهای پیام

کد N163362

وبگردی