آفتاب

شورای امنیت لبنان بر تشدید مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد

شورای امنیت لبنان بر تشدید مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد

بیروت – ایرنا – شورای امنیت لبنان عصر سه شنبه به ریاست « نهاد المشنوق » وزیر کشور و با حضور روسای دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این کشور تشکیل شد و بر ضرورت تشدید مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، المشنوق در این جلسه از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی لبنان خواست که در مبارزه با تروریست ها « ید واحده» باشند.

وزیر کشور لبنان با تاکید بر اینکه باید سایه مرگ ناشی از عملیات تروریست ها از سر لبنان دور شود، خواستار حل مشکل پدیده سرقت خودروها شد.

تاکنون تعدادی از این خودروهای مسروقه به سوریه فرستاده و بعداز بمب گذاری از طریق گذرگاه های غیرقانونی به لبنان بازگردانده و در عملیات تروریستی انتحاری منفجر شده اند.

در این نشست که تصمیمات لازم برای مبارزه با تروریست ها که با انفجارهای تروریستی انتحاری امنیت لبنان را به مخاطره جدی انداخته اند، اتخاذ و بر تعطیلی موقت چندین مرکز ذخیره سازی و توزیع گاز در برخی مناطق بیروت تاکید شد.

برخی تروریست های تکفیری که نیروهای امنیتی و ارتش لبنان آنها را بازداشت کرده اند ، در اعترافات خود گفته اند که شیخ تکفیری « سراج الدین زریقات» از سرکردگان گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام تعدادی عنصر انتحاری را برای منفجر کردن این مراکز به لبنان فرستاده است.

در این جلسه همچنین بر رسیدگی به وضعیت زندان های لبنان و حل مشکلات زندانیان تاکید شد.

شماری از زندانیان اخیرا در زندان رومیه بیروت دست به اعتصاب زدند و در اعتراض به وضعیت بد زندان دهان های خود را دوختند.

در روزهای گذشته همچنین سه زندانی خطرناک موفق شدند از زندان رومیه فرار کنند که نیروهای امنیتی و ارتش لبنان تنها توانستند دو تن از آنها را باردیگر بازداشت کرده و به زندان برگردانند.

وزیر کشور لبنان همچنین دستگاه های ذیربط امنیتی این کشور را مکلف کرد تا اطلاعات بدست آمده در زمینه تجارت و قاچاق مواد مخدر را به دفتر مبارزه با مواد مخدر لبنان ارائه کنند.

خاورم ** 1324
کد N162551

وبگردی