آفتاب

اپوزیسیون اوکراین خواستار "بسیج ملی" شد

اپوزیسیون اوکراین خواستار "بسیج ملی" شد

در پی تصمیم پارلمان روسیه برای اعزام نیرو و مداخله نظامی در اوکراین، یکی از رهبران اپوزیسیون این کشور به پارلمان تاکید کرد تا ارتش را بسیج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتالی کلیچکو، قهرمان بوکس و رهبر حزب اپوزیسیون «اتحاد دموکراتیک اوکراین برای اصلاحات» در بیانیه‌ای گفت: به دنبال آغاز مداخله نظامی روسیه در اوکراین، پارلمان کی‌یف باید از فرمانده کل ارتش بخواهد تا بسیج ملی اعلام کند.

وی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا فورا برای مذاکره درباره بحران اوکراین تشکیل جلسه دهد.

در همین حال یوری لوتسنکو، وزیر کشور سابق اوکراین میان هزاران تن از معترضان اوکراینی در میدان استقلال گفت: روسیه به ما اعلام جنگ کرده است. ما با سلاح به هرگونه مداخله‌ای که در منطقه خودمختار کریمه رخ دهد، واکنش نشان خواهیم داد.

یکی از معترضان گفت: ما یک دیکتاتور یعنی ویکتور یانوکوویچ را سرنگون کردیم و در حال حاضر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که او نیز یک دیکتاتور است، مبارزه خواهیم کرد. اوکراینی‌ها آماده مبارزه در جنگ دیگری علیه روسیه هستند.

یارما دوک، یکی از نیروهای دفاع شخصی اوکراین گفت: ما معمار، زبان شناس، برنامه نویس هستیم نه نیروی ویژه. ارتش اوکراین باید علیه روسیه دست به کار شود اما ما نیز به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

گروه راست افراطی "پراوی سکتور" نیز که اعضایش در مقابل نیروهای ضد شورش اوکراین در اعتراضات ضد ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در خط مقدم بودند، خواستار بسیج ملی علیه روسیه شد.

آرتم اسکورو پادسکی، سخنگوی این گروه گفت: پوتین از آنچه که در اوکراین رخ داد، می‌ترسد. او می‌خواهد انقلاب نوپای ما را سرکوب کند اما ما برای مبارزه با روسیه آماده‌ایم. ما به تمام طرفدارانمان گفته‌ایم که ما باید سلاح به دست گرفته و آماده مقابله با نیروهای اشغالی روسیه باشیم.

انتهای پیام

کد N155777

وبگردی