آفتاب

واکنش آلمان به برنامه روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین

واکنش آلمان به برنامه روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین

تهران- ایرنا- به دنبال تشدید بحران در اوکراین و تصویب اعزام نیروهای ویژه روسیه به شبه جزیره کریمه، برخی مقام های غربی واکنش نشان داده و در این میان ˈآنگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان خواستار جلوگیری از بروز هرگونه درگیری شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، مرکل گفت: برای جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری و افزایش بحران در اوکراین با مقام های کشورهای غربی و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تلفنی گفت وگو می کنم.

از سوی دیگر ˈلوران فابیوسˈ وزیر امورخارجه فرانسه نیز در واکنش به این تصمیم روسیه گفت: تمام کشورها باید حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را محترم شمرده و رعایت کنند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز روز دوشنبه در نشست فوق العاده، اوضاع جاری در اوکراین و شرایط کنونی کریمه را مورد بررسی قرار می دهد.

کریمه با نام رسمی جمهوری خودمختار کریمه، شبه جزیره ای در شمال ساحل دریای سیاه است. این منطقه بخشی از خاک اوکراین است و از نظر سیاسی منطقه ای خودمختار محسوب می شود. جمعیت این جمهوری بیش از ۲ میلیون نفر و پایتخت آن ˈسیمفروپولˈ است. زبان رسمی این جمهوری اوکراینی است اما زبان های روسی و تاتار کریمه ای زبان های اصلی محسوب می شود.

مترجمام**1502** 2023
کد N155088

وبگردی