آفتاب

صالح: هواداران بدانند که در استقلال تاکنون کسی اعتصاب نکرده/ بی‌غیرت وجه تسمیه مناسبی نیست

صالح: هواداران بدانند که در استقلال تاکنون کسی اعتصاب نکرده/ بی‌غیرت وجه تسمیه مناسبی نیست

دستیار اول امیر قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه تیمش توانایی صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان سرگروه دارد، می‌گوید کلمه "بی‌غیرت" لقب مناسبی برای بازیکنان تیمش نیست.

مجید صالح در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شکست استقلال برابر الشباب عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما واقعا در آن دیدار مستحق باخت نبودیم. در نیمه اول بسیار برتر از حریف بودیم و اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در همان نیمه به گل برسیم و مطمئنا با این اتفاق، روند بازی هم تغییر پیدا می‌کرد. ما حتی طبق برنامه می‌خواستیم در صورت زدن گل نخست در نیمه اول به گل‌های بیشتر هم برسیم. بعد ازاینکه هم گل خوردیم پنالتی مشهود ما را نگرفتند و این نتیجه رقم خورد. با این حال من به سال قبل باز می‌گردم. زمانی‌که در تهران به الهلال باختیم و در آنجا آنها را شکست دادیم. ما به رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا باز می‌گردیم و می‌توانیم به راحتی با کسب امتیازهای لازم، به عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. هیچ چیزی تمام نشده و ما فصل قبل از گروه مرگ به عنوان سرگروه بالا رفتیم و با کامل‌تر شدنمان برای بازی‌های بعدی مطمئنا نمایش‌های بهتری از ما می‌بینید.

او درباره داوری در آن دیدار هم صحبت کرد و افزود: سطح داوری در این رقابت‌ها سنجیده می‌شود. برای من جای تعجب دارد که داور چینی‌ای که در روز قبل از بازی بسیار آماده نشان می‌داد و به اندازه سه بازیکن می‌دوید، چرا در آن صحنه انقدر زاویه دیدش بد بود. شاید آسیا هم باید مثل اروپا به سمت پنج داوری شدن برود. در صحنه‌ای که پنالتی روی قاضی رخ داد، من دیدم که داور با دست توپ را نشان می‌داد، گویا تصورش این بود که بازیکن الشباب توپ را زده است. متاسفانه این‌گونه اشتباه‌ها نتیجه بازی را تعیین می‌کند و در نهایت دیدید که ما از داوری در آن دیدار متضرر شدیم.

دستیار اول کادر فنی استقلال اضافه کرد: در دیدار با الشباب نمی‌خواستیم سلامتی خسرو حیدری را به خطر بیاندازیم و دیدید که با اضافه شدنش به تیم روند حرکتی ما بهتر شد. من فکر می‌کنم این کم لطفی دوستان است که می‌گویند تعویض‌های استقلال به آنها کمکی نکرد. ما روز خوبی را برابر الشباب داشتیم و می‌شد که برنده بازی باشیم.

او در پاسخ به این سوال که به نظرش تیمش می‌تواند با شکست الریان تا حدی جبران مافات کند، گفت: من قبلا هم گفته‌ام که گروه سخت و آسانی در لیگ قهرمانان آسیا نداریم. هر تیمی که در این مرحله حاضر است، حتما شایستگی زیادی داشته و نمی‌توان گفت که ضعیف هستند. در این مرحله از رقابت‌ها تمرکز فاکتور مهمی است و هر تیمی آن را رعایت کند موفق‌تر است. ما باید با تمرکز به مصاف الریان برویم و با غفلت نکردن از حریفمان، بتوانیم مقدمات صعودمان را فراهم کنیم. کلیه تیم‌های حاضر ایرانی در لیگ قهرمانان اسیا شانس صعود دارند و اگر غفلت نکنیم می‌توانیم چهار نماینده ایران را در مرحله بعدی آسیا ببینیم.

صالح در پاسخ به سوالی درباره شعارهای هواداران تیمش علیه بازیکنان پس از بازی برابر الشباب عنوان کرد: به هرحال هوادار از شکست ناراحت می‌شود. البته من دیدم که اندکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه علیه بازیکنان شعار دادند اما آنها باید بدانند که این تیم با وجود دوسال مشکلات مالی بسیار زیاد و عدم دریافت پول، این تیم حتی یکبار هم تمریناتش به دلیل این مسئال تعطیل نشده و حتی یکبار هم کسی در آن اعتصاب نکرده است. دوستان هوادار ما باید عمیق‌تر به مسائل نگاه کنند و انصافا کلمه بی غیرت درباره بازیکنان ما وجه تسمیه ندارد. آنها بدون هیچ چشم‌داشتی تاکنون تلاش کرده‌اند و اگر این چنین نبود، رتبه استقلال در اینجا جدول نبود.

مربی استقلال در پایان از برنامه تمرینی تیمش خبر داد و گفت: بعد از سه روز استراحت تمریناتمان را از امروز آغاز می‌کنیم و بنا داریم با تیم ملی جوانان هم روز سه شنبه یا چهارشنبه دیدار داشته باشیم تا هر سه‌شنبه یک بازی کرده باشیم و بازیکنان در شرایط مسابقه باقی بمانند.

انتهای پیام

کد N154007

وبگردی