آفتاب

حمایت معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر جدید اوکراین

حمایت معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر جدید اوکراین

معاون رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر جدید اوکراین گفت که واشنگتن از تشکیل دولت جدید اوکراین استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیام "جو بایدن"، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به "آرسنی یاتسنیوک"، نخست‌وزیر جدید اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن یاتسنیوک را که روز پنج شنبه با رای پارلمان اوکراین به این سمت برگزیده شد، به عنوان نخست‌وزیر جدید اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

در حالی که اوکراین به دنبال بازگرداندن نظم و آرامش به این کشور است، جو بایدن خطاب به یاتسنیوک گفت که آمریکا کاملا از اوکراین حمایت می‌کند.

گفته می‌شود که یاتسنیوک اصلاح طلبی تکنوکرات است و معتقد است که آینده اوکراین در اتحادیه اروپا است.

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه عنوان کرد که روسیه به آمریکا اطیمنان داده است که به حاکمیت اوکراین احترام می‌گذارد و اینکه مانورهای نظامی این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین، مقدمه‌ای برای مداخله نظامی در این کشور نیست.

کری پیشتر به مسکو هشدار داده بود که مداخله نظامی احتمالی در اوکراین با واکنش شدید غرب رو به رو خواهد شد.

کری دوباره تاکید کرد: همه باید از ارتکاب اعمال تحریک آمیز خودداری کنند.

این در حالی است که افراد مسلح در شبه جزیره استراتژیک کریمه اوکراین به ساختمان‌های دولتی حمله کرده و پرچم‌های روسیه را برفراز پارلمان این منطه به احتزاز درآوردند.

در همین راستا جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با رد ادعاهای ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین مبنی بر اینکه هنوز رئیس جمهور قانونی است، گفت: او با ترک مسئولیتش یک جای خالی به وجود آورد که قانونگذاران اوکراینی در تلاشند تا آنرا پر کنند.

انتهای پیام

کد N151866

وبگردی