آفتاب

آیت الله جوادی آملی: جامعه اسلامی باید بر اساس عقل و تحقیق عمل کند

آیت الله جوادی آملی: جامعه اسلامی باید بر اساس عقل و تحقیق عمل کند

قم ـ ایرنا ـ آیت الله ˈ عبدالله جوادی آملی ˈ از مراجع تقلید گفت: جامعه اسلامی نباید از روی هوا و هوس عمل نکند بلکه باید بر اساس عقل و تحقیق عمل کند.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در جمع شرکت کنندگان در جشنوارهˈملی ملکوتˈ با بیان اینکه تا چیزی محققانه ثابت نشده است نباید آن را باور کرد، افزود: همگان باید بر اساس حق و نه هوس و هوا عمل کنند و در دامن قیاس، وهم و گمان نیفتند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مشکل جامعه اسلامی این است که در مباحث علمی بر اساس ظن عمل می کند، افزود: همه مسلمانان و متدینان باید در اندیشه عاقلانه عمل کنند و چنین تعقلی، فخر مسلمانی است.

وی گفت: معارف نهج البلاغه و فرمایشات امیرالمومنین(ع) نقشه راه جهان اسلام بوده و طریق بشریت را ترسیم کرده است درغیر اینصورت طولی نمی کشید که بشر راه خود را گم کرده و سرگردان می شد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حضرت ولیعصر(عج) که فرزند پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است، حکومت جهانی تشکیل خواهد داد، افزود: خداوند بوسیله حضرت ولیعصر(عج) کتاب و کتبیه فطرت را به بشریت اهدا کرد و حرفهای امام موعود دلپذیر و جان افزاست.

وی گفت: اگر انسان از معارف علوی و ائمه(ع) فاصله بگیرد گرفتار هوا و هوس شده و در ظن می افتد.

آیت الله جوادی آملی گفت: ائمه(ع) نسبت به همه انسانها حق حیات داشته و حتی اگر کسی مسلمان هم نباشد بواسطه بشریت خود مدیون آنهاست

نخستین جشنواره ˈملی ملکوتˈ با تکیه بر کتاب ˈصورت و سیرت انسان در قرآنˈ تالیف آیت الله عبدالله جوادی آملی به مدت یکروز با حضور طلاب، علما ، اندیشمندان و صاحبنظران در قم برگزار شد.

بخش اینترنتی، پیامکی، مکاتبه ای، خلاصه نویسی، مقاله نویسی و وبلاگ نویسی از بخشهای این جشنواره است.

کمال علمی و عملی انسان در قرآن وعرفان، علوم بشری از منظر قرآن، انسان شناسی قرآنی و فلسفی و نقش دین در هویت انسان نیز از محورهای مقاله نویسی این جشنواره است. ک/3

569 / 380/
کد N151275

وبگردی