آفتاب
قاضی پور در مخالفت با یک بند:

اختصاص مالیات بر اجاره به واحدهای خالی به ضرر تولید ملی است

اختصاص مالیات بر اجاره به واحدهای خالی به ضرر تولید ملی است

با تصویب این قانون انبوه‌سازان و سرمایه‌داران برای بازسازی بافت‌های فرسوده دچار مشکل می‌شوند؛ ضمن اینکه این قانون با مشکلات اجرایی نیز همراه است و این کارشناسان امور مالیاتی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: 229 کارخانه با این قانون ارتباط مستقیم دارد و لذا با تصویب این قانون حتماً ساخت و ساز آنها محدود خواهد شد در نتیجه ضربه محکمی به تولید ملی وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف بند "13" لایحه اصلاح قانون مالیت‌های مستقیم را مطرح کرد که براساس این بند واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره 7 ماده 169 مکرر این قانون) به عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم مشمول مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم: یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم: برابر مالیات متعلقه، سال چهارم به بعد: یک و نیم برابر مالیات متعلقه.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه با تصویب این قانون حتما به ساخت‌وساز مملکت آسیب خواهد رسید، گفت: ما باید کل نظام را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: 229 کارخانه با این قانون ارتباط مستقیم دارد و لذا با تصویب این قانون حتماً ساخت و ساز آنها محدود خواهد شد در نتیجه ضربه محکمی به تولید ملی وارد می‌شود.

قاضی‌پور همچنین با اشاره به معضل بافت‌های فرسوده در شهرهای بزرگی مثل تهران، تبریز و ارومیه گفت: با تصویب این قانون انبوه‌سازان و سرمایه‌داران برای بازسازی بافت‌های فرسوده دچار مشکل می‌شوند؛ ضمن اینکه این قانون با مشکلات اجرایی نیز همراه است و این کارشناسان امور مالیاتی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

وی خارج شدن سرمایه از بخش مسکن در روی آوردن به بازار سکه و دلار را یکی دیگر از پیامدهای تصویب این قانون عنوان کرد و گفت: از آنجایی که صندوق توسعه ملی به ساخت و ساز وامی نداده و تصویب این قانون لطمات فراوانی به نظام مهندسی شهر و زیبایی ساختمان‌ها وارد می‌کند، از نمایندگان می‌خواهم که به حذف بند مذکور رای دهند.

کد N148997

وبگردی