آفتاب
در نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

الجعفری: نمی‌گذاریم اوضاع انسانی بهانه‌ای برای دخالت در سوریه شود

الجعفری: نمی‌گذاریم اوضاع انسانی بهانه‌ای برای دخالت در سوریه شود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه تروریسم هیچ حد و مرزی نمی شناسد اظهار داشت: دمشق اجازه نمی‌دهد از اوضاع انسانی سوریه به عنوان توجیهی جهت مداخله در این کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی سوریه عنوان داشت: دمشق از هر راه‌حلی که به حل بحران موجود به رهبری سوریه بینجامد استقبال می‌کند و دولت سوریه با رویکردی مثبت در نشست ژنو 2 حاضر شد.

وی تصریح کرد: نماینده دمشق با دستور کار ارائه شده از سوی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل در امور سوریه موافقت کرد تا بدین ترتیب در مسیر تحقق حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه گام بردارد.

وی با بیان اینکه دولت سوریه از تمام طرح‌ها جهت حل بحران استقبال می‌کند عنوان داشت: نباید برخی تصویر فاجعه‌ بار سوریه را ترسیم کرده و این تصویر را در موزه قرار دهند تا صرفا به آن نگاه بیندازند. چرا که این امر شبیه به ساختن یک فیلم هالیوودی است.

الجعفری عنوان داشت: مشخص است برخی از کشورها از آغاز بحران سوریه کمک رسانی به آوارگان سوری برایشان اهمیتی نداشته، بلکه تنها می‌خواهند آتش بحران را شعله‌ورتر سازند و درخواست‌های پی در پی این کشورها درباره این قبیل جلسات تنها برای سرپوش گذاشتن بر اقداماتشان است و آنها به حل این بحران نمی‌اندیشند.

این مقام سوری با بیان این که دمشق مخالف سوء‌استفاده از اوضاع انسانی سوریه به عنوان توجیهی برای دخالت در امور داخلی‌اش است تاکید کرد: دمشق این مساله را نمی‌پذیرد که برخی از کشورها از قطعنامه‌های سازمان ملل به عنوان دستور کارهای سیاسی خود در سوریه استفاده کنند.

الجعفری خاطرنشان کرد: دولت سوریه بیشترین مسئولیت کمک‌های انسانی را برعهده دارد و سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها تنها بار 25 درصد از کمک‌ها را به دوش می‌کشند و با وجود اینکه موانع بسیاری از جمله اقدامات گروه‌های مسلح وجود دارد اما دولت سوریه به کمک‌های انسانی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به این که دولت سوریه تسهیلاتی را برای برنامه‌های امدادرسانی بین‌المللی ارائه داده عنوان داشت: نباید کمک‌های انسانی در سوریه مساله‌ای سیاسی شود.

این مقام سوری با بیان اینکه تروریسم حد و مرز ندارد عنوان داشت: تروریسم تبدیل به واقعیتی شده است که هیچ کس نمی‌تواند آن را در سوریه انکار کند و گروه‌های تروریستی فرصت را برای حل بحران کشور از بین می‌برند.

الجعفری از شورای امنیت خواست تا بررسی دقیقی از پیامدهای گسترش تروریسم در سوریه به ویژه تروریسمی که کشورهایی چون عربستان ترکیه و قطر حامی آن هستند به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N148450

وبگردی