آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمنان از اتحاد مسلمانان می ترسند

دشمنان از اتحاد مسلمانان می ترسند

قم – ایرنا – آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت: دشمنان از عظمت اسلام و اتحاد مسلمانان هراس دارند و تلاش می کنند که بذر نفاق را میان مسلمان ها بیافشانند.

به گزارش ایرنا، این مرجع عصر سه شنبه در دیدار جمعی از علمای کشور ˈاندونزیˈ با وی، با تاکید بر وحدت میان مسلمانان اظهار کرد: اگر ما دور از هم باشیم دشمنان ایجاد بدبینی و سوء ظن می کنند اما هنگامی که کنار هم حضور می یابیم این توطئه ها خنثی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام در دنیای امروز در حال پیشرفت است و یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته بود باید منتظر روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه قرآن کریم در سال های گذشته پرفروش ترین کتاب در آمریکا بوده است، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و به دنبال پیشرفت این دین مبین آسمانی در تمام جهان باشیم.

وی تصریح کرد: این مهم در صورتی تحقق می یابد که با یکدیگر متحد شویم چرا که نقاط اشتراک بسیار زیاد است و باید با تکیه بر این نقاط مشترک با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

وی گفت: وقتی به زیارت خانه خداوند مشرف می شویم، مشاهده می کنیم که همه مسلمانان در حال زیارت و طواف هستند و حج نشان می دهد که نقاط اشتراک مسلمانان بسیار زیاد است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در سوریه مسلمانان را به جان هم انداخته اند و در مصر و دیگر کشورها میان مسلمانان آتش جنگ روشن شده است و باید بیدار شویم و خواسته های دشمنان را کنار زده و برادر وار در کنار هم زندگی کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: گروه کوچکی به نام تکفیری ها هستند که با کارهای ضداسلامی آبروی اسلام و مسلمانان را به خطر انداخته اند و باید کاری کنیم که اینها به راه راست هدایت شوند و دنیا بداند که حقیقت اسلام این گونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه قم 50 هزار طلبه مشغول تحصیل هستند و از 100 کشور جهان در این شهر طلاب مشغول فراگیری علوم دینی می باشند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید مبادلات علمی بین ایران با اندونزی و سایر کشورها برقرار شود.

وی با اشاره به قرابت مسلمان های اندونزی و ایران، گفت: علاقه مند هستیم این دیدارها و رفت و آمدها بین علما و طلاب بیشتر شود. ک/2

7406/ 380/
کد N147950

وبگردی