آفتاب

تشکیل هیات ویژه کره‌جنوبی برای تنظیم دیدار خانواده‌های جدا افتاده

تشکیل هیات ویژه کره‌جنوبی برای تنظیم دیدار خانواده‌های جدا افتاده

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) از تشکیل کمیته‌ای تحت کنترل مستقیم وی برای رسیدگی به برنامه‌های نظام‌مند و موثر دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ دو کره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کمیته ریاست جمهوری شامل کارشناسانی از تمامی بخش‌های جامعه و تنظیم طرحی کلی برای توسعه مذاکرات و تبادلات بین دو کره در راستای دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره در سال‌های 1950-1953است.

پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در سخنرانی در تلویزیون ملی همزمان با پایان سال اول ریاست جمهوری‌اش گفت: برای رسیدن به صلح واقعی ضروری است که آمادگی‌های دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره را هماهنگ کنیم چرا که این اقدام عصر جدیدی را در شبه جزیره کره رقم می‌زند.

این سخنرانی همزمان با بهبود اخیر روابط کره‌شمالی و کره‌جنوبی صورت گرفته و منعکس کننده دیدار شش روزه خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره است. دیدار خانواده‌ها که در کره‌شمالی برگزار شد و امروز پایان یافت، در سه سال اخیرنخستین دیدار مجدد محسوب می‌شود.

سخنرانی پارک گئون-های عمدتا بر اقتصاد کره‌جنوبی معطوف بود که به گفته وی از دیدار مجدد با کره‌شمالی سود خواهد برد. در حالی که بسیاری از مطالعات به هزینه گزاف جذب کره‌شمالی اشاره کرده‌اند، پارک گئون‌-های بر یک "گنج سرشار" بالقوه از ترکیب مهارت فنی کره‌جنوبی و منابع طبیعی کره‌شمالی تاکید کرده است.

وی در سخنرانی‌اش گفت: تمامی تلاشم را می‌کنم تا سنگ بنای این مساله را بگذارم. کمیته من بر ارتباطات نظام‌مند و موثر در راستای دیدار مجدد کار می‌کنند.

انتهای پیام

کد N146162

وبگردی