آفتاب

حماس: به رسمیت شناختن دولت یهودی خارج از صلاحیت عباس و سازمان ملل است

حماس: به رسمیت شناختن دولت یهودی خارج از صلاحیت عباس و سازمان ملل است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری یهودی نوعی امتیازدهی است که به هیچ وجه در صلاحیت سازمان ملل، اتحادیه عرب و یا رئیس تشکیلات خودگردان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری یهودی را هم‌سو با طرح جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دانست و گفت، این کار به معنی اعتراف به روایت‌ها و افسانه‌های صهیونیستی در مورد منازعه فلسطینی-اسرائیلی است.

ابومرزوق تصریح کرد که اظهارات عباس هم‌سو و در راستای طرح کری در خصوص تقسیم فلسطین و تشکیل یک کشور یهودی و یک کشور عربی بیان می‌شود که تمامی جهان عرب و فلسطینیان با آن مخالف هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی خاطرنشان کرد که فلسطینیان بر سر عدم اعتراف به یهودیت اسرائیل اجماع نظر دارند؛ چه برسد به عدم اعتراف به مشروعیت این رژیم.

ابو مرزوق تأکید کرد که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان دولت یهودی موجب نابودی حق بازگشت و محکومیت مبارزات ملت فلسطین شده و تاریخ و حق مشروع آنان در سرزمینشان را از بین می‌برد و نزدیک به 1.5 فلسطینی را در سرزمین مادری خود به میهمانانی موقت تبدیل خواهد کرد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار کرد: برخی به هر شیوه ممکن تلاش می کنند تا توجیهاتی قانونی برای اظهارات و رویکردهای خطرناک عباس بیابند و در توجیه اقدامات خود نیز می‌گویند ما توان مقابله با سازمان ملل را نداریم.

وی در پایان بر ضرورت مخالفت قاطع با توافق موقت جان کری و جلوگیری از نابودی مسأله فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N145399

وبگردی