آفتاب
در دیدار وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر

جهانگیری: ایران و الجزایر برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام تلاش کنند

جهانگیری: ایران و الجزایر برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام تلاش کنند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران و الجزایر دو کشور مسلمان هستند که هر دو از تروریسم آسیب‌های جدی دیده‌اند و باید تلاش کنند ضمن مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، چهره حقیقی اسلام را در دنیا به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در دیدار عبدالمجید بوقره وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر ضمن تسلیت کشته شدن گروهی از مردم الجزایر در سانحه سقوط هواپیمای نظامی این کشور اظهار کرد: ایران و الجزایر همواره از روابطی صمیمانه برخوردار بوده‌اند و رایزنی مستمر مقامات عالیرتبه و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و تحکیم روابط تهران - الجزیره داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر وجود زمینه‌های گسترده همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و الجزایر تاکید کرد: باید از این فرصت‌ها برای گسترش همکاری‌های مشترک استفاده کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در اجلاس آینده کمیسیون همکاری‌های دو کشور ضمن بررسی توافقات گذشته، نقشه راهی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تدوین شود.

جهانگیری در ادامه خاطرنشان کرد:‌ دو کشور از ظرفیت‌های خوبی بویژه در بخش نفت و گاز برخوردارند و تجربیات و توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف همچون تولید برق و احداث نیروگاه می‌تواند نقش مؤثری در تقویت روابط دو کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه "حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و الجزایر در جایگاه پایینی قرار دارد"، بر لزوم تلاش دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و افزایش حجم تبادلات تجاری تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به جایگاه ممتاز الجزایر در شمال آفریقا و نقش اثرگذار و مثبت ایران در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ایران و الجزایر می‌توانند ضمن توسعه روابط، همکاری‌های منطقه‌ای خوب و سازنده‌ای داشته باشند.

جهانگیری همچنین با قدردانی از مواضع مثبت مقامات الجزایر در قبال توافق هسته‌ای ژنو، ابراز امیدواری کرد که با توافقات صورت گرفته میان ایران و کشورهای 1+5 زمینه گسترش روابط ایران با همه کشورها فراهم شود.

بر اساس این گزارش، وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه "دو کشور از اراده سیاسی، امکانات و ظرفیت‌های مناسبی برای تعمیق روابط و توسعه همکاری‌ها برخوردار هستند"، بر لزوم ارتقاء سطح همکاری‌های بویژه در زمینه انرژی، نیرو،‌ آب و امور بازرگانی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه "باید سطح روابط اقتصادی تهران - الجزیره را ارتقا دهیم"، گفت: جمهوری اسلامی ایران از امکانات فراوان و تجارب پرباری برخوردار است و الجزایر علاقه‌مند است از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کند.

عبدالمجید بوقره با بیان اینکه "الجزایر علاقه‌مند به تقویت روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران است"، تصریح کرد: دو کشور از مواضع و دیدگاه‌های یکسان درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار هستند و این موضوع کمک شایانی برای دستیابی به دیدگاه‌های مشترک دو کشور در مسائل مختلف خواهد بود.

وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایرانی، خاطرنشان کرد: در این دیدارها درباره همه مسائل فی‌مابین بحث و رایزنی شد و معتقد هستیم که دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه درباره مسائل مصر، سوریه، خاورمیانه و کشورهای مغرب عربی دارای اتفاق نظر هستند.

انتهای پیام

کد N144951

وبگردی