آفتاب

میشل سلیمان: ارتش لبنان هدف اصلی حملات تروریستی است

میشل سلیمان: ارتش لبنان هدف اصلی حملات تروریستی است

رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد، معتقد است ارتش لبنان هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان گفت، نیروهای امنیتی و نظامی از کشور، صلح، مردم و ثبات آن محافظت می کنند.

وی افزود: شهادت اعضای ارتش بهایی است که آن‌ها باید برای حفظ صلح در لبنان بپردازند.

رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد: ارتش به هدف اصلی حملات تروریستی تبدیل شده است.

روز یکشنبه، در پی وقوع یک انفجار انتحاری که ایست بازرسی ارتش در شرق لبنان را هدف قرار داده بود، دو سرباز و یک غیرنظامی کشته و 18 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این بمب در ماه جاری میلادی سومین مورد محسوب می‌شود که مناطقی از لبنان را که محل اصلی حضور جنبش حزب الله است هدف قرار می‌دهد.

جبهه النصره در لبنان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حمله "انتقامی برای دخالت حزب‌الله در درگیری‌های سوریه" است.

تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان با محکوم کردن این انفجار انتحاری از مردم لبنان خواست تا با ارتش و نیروهای امنیتی همکاری کنند که همواره به دنبال تداوم امنیت و برقراری آرامش در این کشور هستند. سعد الحریری نیز این انفجار را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

همچنین درک پلامبلی، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان این اقدام انتحاری را محکوم کرد و در بیانیه‌ای گفت: تداوم اقدامات تروریستی تنها باعث تقویت تمام لبنانی‌ها برای دفاع از کشور به ویژه حمایت از نیروهای امنیتی و ارتش می‌شود، افرادی که برای امنیت و ثبات لبنان تلاش فراوان می‌کنند.

انتهای پیام

کد N142790

وبگردی