آفتاب

سومین دوپینگ مثبت در بازیهای المپیک زمستانی سوچی

سومین دوپینگ مثبت در بازیهای المپیک زمستانی سوچی

تهران- ایرنا- آزمایش دوپینگ مثبت اسکی باز اوکراینی، سومین مورد دوپینگ در این دوره از بازیهای المپیک زمستانی محسوب می شود که در شهر سوچی روسیه درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته بین المللی المپیک، آزمایش تری متازیدین در مارینا لیسوگور را مثبت اعلام کرد. این دارو جزو داروهای محرک است و در فهرست مواد ممنوعه سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ قرار دارد.

این ورزشکار 30 ساله در دو مسابقه در سوچی شرکت کرده بود.

کمیته المپیک اوکراین اعلام کرد این زن ورزشکار از مصرف این داروی ممنوعه مطلع نبوده است.

اوی ساخنباخر استل آلمانی در ورزش دوگانه و ویلیام فرولانی ایتالیایی در رشته لوژسواری دو ورزشکار دیگری هستند که پیشتر آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شده بود.

کمیته بین المللی المپیک در این دوره از بازیها 2 هزار و 453 آزمایش دوپینگ انجام داده است که در رکوردی در المپیک زمستانی محسوب می شود. این کمیته نمونه های دوپینگ را برای 10 سال نگهداری می کند تا با کشف روشهای جدید تشخیصی آنها را مجدد آزمایش کند.

هر دو نمونه ورزشکار آلمانی که دو بار در المپیک مدال طلا گرفته، از نظر ماده متیل هگزانامین مثبت بوده است. براساس اعلام کمیته المپیک آلمان، این زن ورزشکار به کشورش بازگردانده شده است.

فرولانی نیز بعد از آزمایش مثبت دی متیل پنتیلامین از بازیها اخراج شد. او هنوز در مسابقات شرکت نکرده است.

کمیته المپیک ایتالیا اعلام کرد فرولانی این دارو را از طریق اینترنت از آمریکا خریداری کرده است؛ چرا که در ایتالیا این دارو موجود نیست.

ورزشی(6)**1584**
کد N140321

وبگردی