آفتاب
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور ۲۱ تا ۲۳ اسفند در تبریز برگزار می‌شود

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور ۲۱ تا ۲۳ اسفند در تبریز برگزار می‌شود

نشست تخصصی هیات وزنه برداری آذربایجانشرقی برگزار شد./ وزنه برداری آذربایجان‌شرقی توان تبدیل شدن به قطب وزنه برداری کشور را دارد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور یادواره مرحوم دکتر اصغر شهابی ۲۱ الی۲۳ اسفند در تالار وزنه برداری فتح خیبر تبریز برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان با بیان اینکه پیش از این قرار بود این رقابتھا در ھفته اول اسفند ماه برگزار شود افزود: اما با توجه به آغاز لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از الاتحاد عربستان در روز ھفتم اسفند ماه، با نظر شورای تامین استان، زمان برگزاری رقابت‌ھای وزنه برداری قھرمانی کشور نیز تغییر کرد.
وی گفت: این رقابتھا طی روزھای چهارشنبه ۲۱، پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ اسفند ماه در اوزان ھشتگانه ۵۶-۶۲-۶۹-۷۷-۸۵-۹۴-۱۰۵-۱۰۵+برگزار می‌شود.
اسبقیان خاطرنشان کرد: فدراسیون برای این دوره از رقابت‌ها رکورد ورودی قرار داده است که بر این اساس در وزن ۵۶ کیاو رکورد ورودی ۱۷۰ کیلو، در وزن ۶۲ رکورد ورودی ۲۱۰ کیلو، در وزن ۶۹ رکورد ورودی ۲۵۰ کیلو، در وزن ۷۷ رکورد ورودی ۲۸۰ کیلو، در وزن ۸۵ رکورد ورودی ۳۱۰ کیلو، در وزن ۹۴ کیلو رکورد ورودی ۳۲۵ کیلو، در وزن ۱۰۵ کیلو رکورد ورودی ۳۳۵ کیلو و در وزن ۱۰۵+ رکورد ورودی ۳۴۵ کیلو تعیین شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه وزنه برداری آذربایجانشرقی توان تبدیل شدن به قطب وزنه برداری کشور را دارد افزود: آذربایجانشرقی در سالهای نه چندان دور پیشتاز این رشته در کشور بوده و در تیم ملی ۵ یا ۶ نماینده داشته ولی با سرمایه گذاری بر نوجوانان و نونهالان خود در راه بازگشتن به آن دوران طلایی است و نیاز به تلاش و همت و سازندگی و استعدادیابی و سرمایه گذاری بیشتر است و برگزاری این اردو‌ها و حضور مدیرانی ورزش دوست، جامعه ورزشی را در تحقق این امر مهم کمک شایانی می‌کند.
اسبقیان سرمایه گذاری در بخش جوانان، کشف استعداد‌ها، آموزش مستمر، برگزاری اردوی‌های مستمر، استفاده از توان مربیان داخلی و نظارت دقیق را از عوامل موفقیت وزنه برداری ایران دانست.
لازم به ذکر است نشست تخصصی هیات وزنه برداری آذربایجانشرقی با حضور سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی و اعضاء هیات و کار‌شناسان برگزار شد.
در این نشست بر افزایش آمار بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته وزنه برداری در استان، توجه به شهرستان‌ها، حمایت از قهرمانان و تجلیل از قهرمانان رشته وزنه برداری، برگزاری جلسات هماهنگی و برطرف شدن نواقصات تالار فتح خیبر تا زمان برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور تاکید و مقرر شد جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی از سوی هیات به امیر حقوقی قهرمان کشور اهداء شود.

کد N140309

وبگردی