آفتاب
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان:

شاهد تحولات چشمگیری در زمینه کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر بوده‌ایم

شاهد تحولات چشمگیری در زمینه کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر بوده‌ایم

در سال‌های گذشته شاهد تغییرات و تحولات خوبی در زمینه کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در نشست صمیمی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در سال‌های گذشته شاهد تغییرات و تحولات خوبی در زمینه کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم.
به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با مدیرکل، معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز همدان دیدار کرد.
در این دیدار حسین می‌سر گفت: در آموزه‌های دینی ما سفارش‌های بسیاری در خصوص مطالعه و کتاب شده است و از این حیث اهمیت و ارزش مطالعه بر کسی پوشیده نیست.
وی اظهار کرد: یکی از علت‌های عدم استقبال از کتاب و مطالعه، برنامه ریزی‌های ناصحیح و استفاده از افراد غیر متخصص در این زمینه بوده است که خوشبختانه در دو، سه سال اخیر با ورود افراد آگاه و دلسوز در این عرصه شاهد تحولات خوبی هستیم.
می‌سر با بیان اینکه نهضت مطالعه مفید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی ما نهضت مطالعه مفید است که مقام معظم رهبری تأکید بسیاری در این زمینه داشته‌اند و بر همین اساس صدا و سیما آمادگی کاملی برای کمک به ارتقای فرهنگ مطالعه دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای کتابخانه مرکزی عنوان کرد: می‌توان با ساخت برنامه‌های کار‌شناسی شده به معرفی این کتابخانه‌ها و خدمات و کارایی‌های آن‌ها پرداخت که این امر می‌تواند در جذب عضو و رشد مراجعین کمک شایانی کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان اضافه کرد: استقبال خوبی از برنامه‌های مسابقه محور در سطح استان شده است که می‌توان از این ظرفیت برای گسترش و فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.
می‌سر با بیان اینکه عدم توانایی خانواده‌ها در ایجاد ارتباط با کتاب یکی از مشکلات فرهنگی جامعه است، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی در بخش کودکان نیز با سوق دادن برنامه‌های کودک به سمت و سوی کتاب و مطالعه می‌توان از کودکی زمینه دوستی و انس کودکان را با کتاب فراهم کرد.
گفتنی است در پایان این نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان به همراه معاونین و مدیران این مرکز از کتابخانه مرکزی همدان بازدید کردند.

کد N140167

وبگردی