آفتاب

نماینده لاهیجان: با آمادگی کامل با پدیده گردشگری مواجه می‌شویم

نماینده لاهیجان: با آمادگی کامل با پدیده گردشگری مواجه می‌شویم

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه موضوع گردشگری در ایران با تعطیلات نوروز و تابستان گره خورده است، گفت: با تجربیاتی که از سال های گذشته طی تعطیلات نوروز و تابستان، در حوزه گردشگری کسب کردیم، با آمادگی کامل با پدیده گردشگری مواجه می شویم.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار کرد: موضوع گردشگری در ایران با تعطیلات نوروز و تابستان گره خورده است، به تعبیر دیگر بخش عمده‌ای از گردشگری به معنی سیاحتی مربوط به اوایل فصل بهار و تابستان و در خصوص گردشگری زیارتی نیز ماه محرم و یا دیگر ایام مذهبی است.

وی افزود: ما باید برای این ایام از جهات مختلف برنامه‌هایی را تنظیم کنیم که هم از جهت سرعت اطلاع‌رسانی و هم از جهت شناخت امکانات و جاذبه‌ها و هم دسترسی آسان به خدمات و به عبارتی ارائه خدمات باید به گونه ای باشد که مسافران احساس آرامش بیشتری کنند، با توجه به اینکه مسئولین شهرستان طبق روال معمول اما با آمادگی بیشتر و بهتر به استقبال نوروز و مهمانان نوروزی می روند لذا مردم انتظار دارند مباحثی مانند امنیت جاده، عرضه کالا و خدمات، کنترل قیمت ها و عرضه اماکن اقامتی برقرار باشد.

نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل گفت: گیلان به طور عام و لاهیجان و سیاهکل به طور خاص دارای بستر گردشگری فراوانی هستند و به کوه، جنگل و دریا دسترسی دارند و دارای اماکن تاریخی و طبیعی فراوانی هستند که البته این امر باعث شده که لاهیجان را به عنوان شهرستان نمونه طبیعی، گردشگری و تاریخی کشور و جهان اسلام معرفی کنند و این موضوع در هیات وزیران نیز به تصویب رسیده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق ادامه داد: لاهیجان با دارا بودن اماکن زیادی از باب مواهب طبیعی نظیر آبشار، رود و چشمه و همچنین امکانات تفریحی مدرن نظیر تله کابین می تواند برای مردم جذاب باشد و همینطور دسترسی به کوه، دشت و جنگل در مناطق سیاهکل و دیلمان و تالاب 1300 هکتاری امیرکلایه در مناطق پایین دست لاهیجان در حاشیه دریا از دیگر مواهب خدادادی است که می تواند هر بیننده ای را شگفت زده کند.

عضو کمیسیون اقتصاد در مجلس ادامه داد: با توجه به آمادگی که شهرداری های چهار شهر لاهیجان، رودبنه، دیلمان و سیاهکل و همچنین عمده دهیاری ها و شوراها دارند لذا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدوارم تا هم گیلانیان مقیم دیگر شهرها و هم تمام هموطنان ایرانی، تعطیلات آرام و خوشی را در ایام نوروز در لاهیجان و سیاهکل داشته باشند و با خاطره ای خوش به شهر و دیار خود بازگردند.

ندیمی اضافه کرد: با تجربیاتی که از سال های گذشته طی تعطیلات نوروز و تابستان در حوزه گردشگری کسب کردیم، با آمادگی کامل با پدیده گردشگری مواجه می شویم و به عبارتی تجارب گذشته بر غنای خدمات آینده خواهد افزود.

نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در خصوص ارتباط توسعه گردشگری و رشد اقتصادی، اضافه کرد: ما به پدیده گردشگری با نگاه صنعت و خدمات می نگریم و فرقی نیز بین این دو وجود ندارد زیرا نتیجه خدمات و صنعت، اقتصاد است، ما می‌توانیم به موضوع گردشگری با دید اقتصادی بنگریم؛ بدین ترتیب باید بخش عمده ای از فعالیت های‌مان را مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: گردشگری یک موضوع فرابخشی  است بدین منظور که با بسیاری از مباحث اقتصادی دیگر ارتباط دارد، گردشگری با صنعت ساختمان، اقامت، خدمات و موضوعات اشتغالزایی، تولید و همچنین مباحث مربوط به میراث فرهنگی و صنایع دستی، حمل و نقل، خرید و فروش کالا و همچنین مسائل مربوط به پرکردن اوقات فراغت نیز ارتباط دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: طی بازدیدهایی که از برخی کشورها داشتم دیدم که در مقیاس یک شهر، ادوات تفریحی برای مردم در نظر گرفته اند تا به راحتی به تفریح بپردازند لذا ما می توانیم به تعبیری در بخش خدمات یا صنعت در حوزه گردشگری به تولید و اشتغالزایی کمک کنیم.

انتهای پیام

کد N140062

وبگردی