آفتاب

کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی عامل توسعه این بخش

کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی عامل توسعه این بخش

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی در استان، 150 میلیارد تومان طرح موجود در بانک‌ها که به دلیل افزایش کارمزد مسکوت مانده بود، مجددا بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، رضا نجفی افزود: این طرح‌ها به دلیل افزایش کارمزد از 7 درصد به 13 درصد توسط بخش خصوصی پیگیری نمی‌شد.

وی بیان کرد: بازپرداخت تسهیلات نیز باید با توجه به تنش‌های اقلیمی افزایش یابد.

نجفی تاکید کرد: کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی موجب توسعه این بخش می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: برای توسعه اشتغال استان باید با تمام توان برای جلوگیری از خروج واحد‌های تولیدی از مدار تولید تلاش کرد.

نجفی در ادامه به معیشت و اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین عوامل توسعه روستایی، توانمندسازی و بهبود کارکرد زنان در مدیریت تصمیم گیری و اجرا در محیط خانواده و جامعه روستایی است ایجاد شرایط مناسب جهت دسترسی زنان روستایی سیستان و بلوچستان به عوامل تولید که نیمی از جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهند، یکی از مراحل فرایند است چرا که عامل فقر در جوامع روستایی موجب عدم دسترسی آنان به منابع تولید می شود و نداشتن منابع تولید و نبود سرمایه هر چند اندک بیکاری و فقر را تداوم می‌بخشد.

وی با اشاره به نقش مهم صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در رفع نیاز زنان روستایی خصوصاً افراد کم درآمد که نیازمند به تسهیلات مالی هستند گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان سیستان و بلوچستان در سال 83 با 3 صندوق و 65 نفر عضو و سرمایه 60 میلیون ریال با هدف توانمندسازی زنان روستایی تشکیل شد که درحال حاضر با 20 صندوق و 650 نفر عضو و سرمایه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال در حال فعالیت است.

انتهای پیام

کد N139972

وبگردی