آفتاب

خرید 450 هزار تن گندم مازاد در سال زراعی جاری در لرستان

خرید 450 هزار تن گندم مازاد در سال زراعی جاری در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید 450 هزار تن گندم مازاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد غضنفری امرایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خشکسالی‎های چند ساله و کاهش نزولات جوی سبب کمبود منابع آب‎های سطحی و زیرزمینی در استان شده لذا در سال‎جاری و با توجه به بارندگی‎های خوب در این سال نوید سالی پر بار را به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه کشاورزان در مرحله داشت می‎بایست توجه ویژه به سطح عملیات مرحله داشت، داشته باشند در رابطه با طرح محوری گندم افزود: مشکلات این طرح در گذشته و عدم حمایت کافی به خصوص در خرید و قیمت تضمینی و نبود متولی خاص تا حدودی سبب سرگردانی کشاورزان و افت تولید شده است.

مهندس غضنفری اضافه کرد: تأمین نهاده‎های کشاورزی شامل بذر اصلاح شده، سموم مورد نیاز، کودهای شیمیایی و ماشین‎آلات مورد نیاز در حد اعتبارات اختصاص یافته و هدایت فنی و آموزش بهره‎برداران سبب بهبود مدیریت مزرعه شده که با توجه به بارندگی‎های مناسب پیش‎بینی می‎شود در سال زراعی جاری 450 هزار تن گندم مازاد خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان خواستار توجه جدی کشاورزان به سطح سبز مزارع به خصوص مبارزه به موقع با علف‎های هرز و آفات شد.

انتهای پیام

کد N139751

وبگردی