آفتاب

ضرورت تشکیل تیم‌های امدادی روستایی ‌

ضرورت تشکیل تیم‌های امدادی روستایی ‌

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر تشکیل تیم‌های امدادی روستایی و آموزش این تیم‌ها توسط نیروهای متخصص هلال احمر را در کاهش خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی‌ یا انسان ساز در روستاها موثر دانست.

"علی مرتضی میرزایی"، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور منعقد شده، بستر مناسب برای تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی باید فراهم شود.

وی افزود: مراحل انجام این کار در استان در حال انجام بوده و کارگروه لازم تشکیل شده است که براین اساس در سطح شهرستان ملایر نیز جلساتی با بخشداری‌های جوکار و بخش مرکزی برگزار شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در این جلسات تمامی دهیاران، روسای شوراهای اسلامی روستاها، بهورزان و مسئولان پایگاه بسیج روستایی حضور داشته و نحوه چگونگی تشکیل تیم های امدادی روستایی و وظایف و ابزارها برای آنها تبیین شد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌ها از هر روستا 33 نفر ثبت نام کرده و به جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام می‌شود و نیروهای متخصص ما با حضور در روستاها نسبت به آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای این افراد اقدام می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر همچنین از تجهیز تیم‌های امدادی روستایی با وسایلی همچون ابزار و وسایل اولیه امداد و نجات و چادر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: با آموزش و تجهیز تیم‌های روستایی در صورت بروز و وقوع حوادث، پیش از رسیدن نیروهای متخصص هلال احمر در محل حادثه، تیم‌های امدادی روستایی مدیریت لازم را با اسکان اولیه مردم و ارائه امداد و کمکهای اولیه انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N139714

وبگردی