آفتاب
همزمان با اردیبهشت ماه ۹۳؛

همایش‌ خانواده و آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

همایش‌ خانواده و آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: همایش بزرگ خانواده و آسیب‌های اجتماعی همزمان با اردیبهشت ماه ۹۳ در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدباقر باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برسبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: این موضوع در معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری به منظور کاهش آسیب‌ها و کنترل آن در حوزه خانواده برگزار می‌شود.

وی افزود: دعاوی مربوط به حوزه خانواده در سال‌های اخیر بیشترین پرونده‌های دادگستری را به خود اختصاص داده است.

مسوول همایش خانواده و آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی افزود: در حوزه خانواده مطالبه مهریه، طلاق توافقی، مطالبه نفقه، الزام به تمکین و طلاق به درخواست زن امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 56 درصد مطالبات و درخواست‌های حوزه خانواده در شش ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: مطالبه مهریه با55 درصد، طلاق توافقی 67 درصد، نفقه43 درصد، الزام به تمکین 51 درصد و طلاق به درخواست زن 45 درصد افزایش داشته است.

باقری با بیان اینکه افزایش طلاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، توقع زوجین در سبک زندگی، عدم تفاهم اخلاقی و عدم برقراری ارتباط کلامی صحیح در این زمینه موثر است.

انتهای پیام

کد N139633

وبگردی