آفتاب

جای آموزش مهارت زندگی در خانواده‌ها خالی است

جای آموزش مهارت زندگی در خانواده‌ها خالی است

دبیر علمی همایش خانواده و آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی گفت: امروز جای خالی آموزش مهارت زندگی در خانواده‌ها بیش از هرزمان دیگر احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، احمد خامسان ‌در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر نسبت آمار ازدواج به طلاق در کشور و به تبع آن در استان رو به کاهش است که این خود جای نگرانی دارد.

وی اظهار کرد: همایشی باعنوان" همایش خانواده و آسیب‌های اجتماعی" با هدف ارائه راهکارهای علمی برای تقویت و توانمندسازی نهاد خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سبک زندگی اسلامی- ایرانی و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، معنویت، فرهنگ اسلامی و تربیت‌دینی در خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل حقوقی، اقتصادی، فضای مجازی و رسانه‌ای مرتبط با نقش خانواده در آسیب‌های اجتماعی از محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند مقالات خود را تا 20 فروردین به دبیرخانه همایش ارسال کنند، افزود: همایش همزمان با هفته اول خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش خانواده و آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی گذر از رویکرد سنتی به مدرنیته را علت بسیاری از مشکلات حوزه خانواده دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش سطح توقعات، سطح تحصیلات بانوان و مردان و اشتغال زنان، جای مهارت‌های زندگی در این بین خالی است.

انتهای پیام

کد N139630

وبگردی