آفتاب

مهمترین مشکل بخش سلامت در استان سمنان مسایل حاشیه ای است

مهمترین مشکل بخش سلامت در استان سمنان مسایل حاشیه ای است

سمنان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مهمترین مشکل بخش سلامت در این استان را مسایل حاشیه ای دانست و گفت: کشاندن این مجموعه خدماتی به مسایل حاشیه ای از معضلات است.

ˈمهدی شادنوشˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود خواسته یا ناخواسته مسایل حاشیه ای و نیز ورود غیر تخصصی افراد خارج از مجموعه و کشاندن این مجموعه خدماتی به مسایلی که بسیاری از آنها خارج از واقعیت است مشکلاتی را برای بخش درمان به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیمار ، بیمار است و اینکه از شهر است یا روستا برای بخش بهداشت و درمان تفاوت ندارد و این مجموعه مکلف به ارائه خدمات به آنها است.

وی با اشاره به مساله انتقال دانشکده داروسازی از سمنان به دامغان و بروز مسایلی در این زمینه اظهار داشت: مجوز ایجاد این دانشکده را دولت دهم برای دامغان صادر کرده است و فرقی هم نمی کند این دانشکده در کجا باشد مهم این است که خدمات آن به کل استان بر می گردد.

شادنوش گفت: این دانشکده را دانشگاه آزاد دامغان باید راه اندازی کند و در سفر اخیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد زمانی برای دانشگاه آزاد در نظر گرفته شود تا این دانشگاه هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی دانشکده داروسازی اقدام کند.

وی در عین حال متذکر شد: هر کس مجوزی مبنی بر ایجاد این دانشکده در سمنان دارد ارائه دهد تا توسط مسوولین دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در حوزه بهداشت شاخص های این استان بر اساس آمار و ارقام وزارت بهداشت در کشور نمونه است گفت: در حوزه درمان نیز برخی از امکانات از جمله اتاق های جراحی قلب بیمارستان کوثر سمنان نمونه بوده و حتی از بیمارستان شهید مدرس تهران بسیار بهتر است.ک/3

599/608/506
کد N139601

وبگردی