آفتاب
نعمت زاده خبر داد:

هرمزگان به قطب بزرگ تولید فولاد در کشور تبدیل می شود/واگذاری کشتی سازی به سازمان گسترش

هرمزگان به قطب بزرگ تولید فولاد در کشور تبدیل می شود/واگذاری کشتی سازی به سازمان گسترش

بندرعباس - خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان هرمزگان در آینده نزدیک به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارخانجات و مجتمع های صنعتی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هرمزگان در آینده نزدیک به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می شود، عنوان کرد: برنامه ریزی ها برای تولید و صادرات 10 میلیون تن فولاد در استان هرمزگان صورت گرفته که در این راستا متناسب با مواد اولیه، ظرفیت تولید 15 میلیون تن گندله نیز در این استان فراهم می شود.

وی در ادامه از واگذاری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به سازمان گسترش خبر داد و بیان داشت: مراحل اجرای این کار در حال پیگیری و انجام است که این امر موجب رونق بیشتر مجتمع کشتی سازی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از پیگیری برای رفع مشکل برق کارخانه تولید آلومینیوم هرمزآل و آلومینیوم المهدی بندرعباس خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا محدودیت برق این مجتمع تولید آلومینیوم با کمک وزارت نیرو رفع شود اما رفع کامل این مشکل نیازمند احداث نیروگاه اختصاصی برای این مجتمع است.

نعمت زاده در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تولید و قیمت خودرو در کشور، اظهار داشت: وضعیت تولید خودرو در چند ماه اخیر بهبود یافته و امیدواریم با افزایش تولید در سال آینده، وضعیت قیمت خودرو نیز برای مردم بهتر شود.

به گزارش مهر، وزیر صنعت، معدن، تجارت طی سفر یک روزه خود به بندرعباس به همراه استاندار هرمزگان از مجتمع کشتی سازی ایزوایکو و طرح ها و پروژه های این مجتمع بازدید کرد.

محمدرضا نعمت زاده از طراحی و ساخت پروژه های فاز 16 پارس جنوبی، سکوی سر چاهی با 15 حلقه چاه با ظرفیت هزار میلیون فوت مکعب استاندارد در روز و 44 طبقه به وزن 2 هزار و هشتصد تن بازدید کرد.

در ادامه این سفر یک روزه، وزیر صنعت،معدن،تجارت از کارخانجات فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد کاوه و آلومینیوم هرمزگان بازدید و در نشستي با خانواده صنايع استان شركت کرد.

کد N139316

وبگردی