آفتاب

مدیرعامل: نگاه همگانی به منطقه آزاد ارس باید تغییر یابد

مدیرعامل: نگاه همگانی به منطقه آزاد ارس باید تغییر یابد

جلفا، تبریز - ایرنا - مدیر عامل منطقه آزاد ارس تاکید کرد: نگاه مسوولان و مردم به این منطقه در نیل به اهداف توسعه آن باید اصلاح شود.

ˈ محسن خادم عرب باغی ˈ، شنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان جلفا گفت: تفکرات و اندیشه های غلط برخی مسوولان به منطقه مانعی در مقابل توسعه منطقه است که ضروری است در این تفکرات بازنگری شود.

وی افزود: متاسفانه با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت منطقه آزاد ارس بسیاری از مسوولان به عنوان یک اداره کوچک به آن می نگرند، غافل از این که منطقه آزاد یک سازمان فرا منطقه ای است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس تفکراتی همه جانبه داشته و مشکلات مناطق همجوار را مدنظر دارد، عزم همگانی برای پیشبرد اهداف منطقه و تقویت آن ضروری دانست.

خادم عرب باغی تاکید کرد: دورنمای توسعه منطقه در ایجاد شغل و پیشرفت همه جانبه منطقه شمال غرب کشور مشخص است و همه باید سازمان را در نیل به این هدف یاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با روند شتاب گیری توسعه و بالندگی منطقه آزاد ارس در دولت تدبیر و امید و با بکارگیری صحیح امکانات شاهد رونق اقتصادی این منطقه باشیم.

آیین تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید جلفا با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولین برگزار و زاهد محمودی به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی و از خدمات مختار سیفی قدردانی شد.

منطقه آزاد ارس که بخش بزرگی از آن در شهرستان جلفا واقع شده با برخورداری از مرز مشترک با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و وجود خطوط ارتباطی با اروپا و منطقه قفقاز، ترکیه و حوزه مدیترانه و قرارگیری در کریدورهای بین المللی حمل و نقل، پیشینه تاریخی اقتصادی قابل توجه، اقلیم مناسب، منابع غنی آب، مراتع و ذخیره گاههای جنگلی، قابلیت های توسعه گردشگری در زمینه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و ورزشی بین المللی و ظرفیت بالای رشد و توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و علمی و آموزشی به طور بالقوه نقش حائز اهمیتی را در ارتباط با چشم انداز 20 ساله به خود اختصاص داده است.

وجود معادن غنی و ایجاد صنایع وابسته و نزدیکی به شبکه های زیربنایی، زمینه های توسعه تکنولوژی های نوین، (بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی وIT) بستر را برای حضور موثر در عرصه ملی در جهت رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و کسب جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در منطقه، فراهم می آورد.

همچنین سابقه تاریخی مرکزیت تجاری منطقه و توانمندی های بالای صادراتی و با فراهم سازی زیرساخت های توسعه، فعالیت های بازرگانی در کنار گمرک ها و مراکز تخلیه و بارگیری کالا می تواند بسترساز تعامل سازنده با جهان باشد.

توسعه این شهرستان به ترتیب بخش های بازرگانی، خدمات و صنعت است.

وجود منطقه آزاد صنعتی تجاری ارس در جوار شهرستان جلفا به عنوان بستری مناسب برای سرمایه گذاری صنعتی است.

7222/587/ 1495
کد N139147

وبگردی