آفتاب

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیران جدید آلبانی، فیجی، لتونی و فیلیپین در تهران به ظریف

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیران جدید آلبانی، فیجی، لتونی و فیلیپین در تهران به ظریف

سفیران جدید کشورهای آلبانی،‌ فیجی، لتونی و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران،‌ صبح شنبه به‌طور جداگانه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان نمودند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه سفیران جدید و اکردیته آلبانی و لتونی با اشاره به رویکرد دولت جدید مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی، بر وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های گسترده همکاری بین جمهوری اسلامی ایران واتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.

او با اشاره به مشترکات و روابط دیرینه و دوستانه بین ایران و آلبانی، ابراز امیدواری کرد روابط تهران و تیرانا با بهره‌گیری از تجارب و تلاش‌های گذشته تاکنون بیش از پیش گسترش یاید.

وی هم‌چنین با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط دو و چند جانبه با کشور لتونی، بر نقش مهم این کشور برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا به خصوص با توجه به ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا از سال آینده تاکید کرد.

ظریف هم‌چنین در دیدارهای جداگانه سفیر جدید و اکردیته فیجی و نیز سفیر مقیم فیلیپین در تهران بر اهتمام دولت جدید کشورمان برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آسیایی تاکید کرد و ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری بین ایران با این کشورها را به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری فراوان توصیف کرد.

گنس موچای، روبین نایر و آتیس آسیاتیس سفیران جدید و اکردیته آلبانی، فیجی و لتونی و هم‌چنین ادواردو مارتین منز سفیر جدید و مقیم فیلیپین در تهران نیز با ابراز خرسندی از دیدار و حضورشان در ایران، گزارشی از روند کنونی روابط ارائه و تاکید کردند تمامی توان خود را برای گسترش و توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری بکار خواهند گرفت.

سفیران آلبانی و لتونی بر علاقمندی کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا برای توسعه و گسترش روابط با ایران در فضای جدید تاکید کردند و سفیر لتونی ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست آتی کشورش بر اتحادیه اروپا شاهد ارتقاء و گسترش بیش از پیش این روابط در ابعاد دوجانبه وچند جانبه باشیم.

سفیران جدید فیجی و فیلیپین نیز بر وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و نیز گردشگری بین ایران با کشورهای خود تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات فیمابین شاهد جهشی قابل توجه در روابط موجود باشیم.

انتهای پیام

کد N139142

وبگردی