آفتاب

استاندار لرستان: فروش جسم شهر خیانت به مردم است

استاندار لرستان: فروش جسم شهر خیانت به مردم است

استاندار لرستان درآمد پایدار و مبلمان شهری را برای توسعه شهر بسیار موثر می‎داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در مراسم معارفه شهردار خرم‎آباد که در سالن همایش‎های استانداری برگزار شد، بیان کرد: از روز اول که به استانداری آمدم به همکاران گفتم به رأی شورای شهر احترام بگذارند و هر کسی را که برای انتخاب شهردار معرفی می‎شود مورد حمایت قرار دهند. در واقع حمایت از شورای شهر، حمایت و احترام به رأی مردم است که درصد قابل توجهی از آن رأی به عمران و آبادانی شهر است.

وی درباره شهردار جدید خرم‎آباد گفت: مهرابی فرد با تجربه‎ای است و دست‎آوردهای خوبی در مدیریت شهری دارد.

وی چالش‎ها و موانع را می‎شناسد و باید رصد و تلاش کند که موانع برداشته شود. از پرسنل شهرداری تقاضا داریم که مهرابی را کمک کنند و از مدیران انتظار کمک داریم تا برنامه‎هایی که برای سال آینده درنظر گرفته‎ایم به ثمر بنشیند.

بازوند با اشاره به برنامه‎هایش برای شهرداری خرم‎آباد، خاطرنشان کرد: برای برون‎رفت از وضعیت موجود و رسیدن به نقطه‎ی موردنظر برنامه داریم. اولین برنامه ما بحث سیمای شهر و مبلمان شهری است که توقع داریم شهرداری به آن توجه ویژه داشته باشد. باید قبول کنیم که مبلمان شهری باعث جذب سرمایه‎گذار و تولید ثروت می‎شود. شرایط خرم‎آباد و توپوگرافی آن می‎تواند در جذب سرمایه‎گذار موثر باشد و باید از آن بهره ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری‎ها افزایش سرانه درآمدی مردم است، تصریح کرد: شب‎ها ساعت 20 بیشتر مغازه‎های شهر بسته می‎شوند و اگر مبلمان خوب باشد و خیابان‎ها از نور کافی برخوردار باشند مغازه‎ها دیرتر بسته می‎شوند و حداقل دو ساعت به کسب و کار افزوده می‎شود.

وی ادامه داد: مبلمان شهری در نشاط و امید به زندگی نقش تعیین‎ کننده‎ای دارد. در نوع ساخت و ساخت و سبک زندگی مردم نیز سیمای شهر نقش دارد و باید ظرفیت‎ها را پویا و به‎روز کنیم.

بازوند توصیه بعدی‎اش را این‎گونه بیان کرد: "درآمد پایدار شهرداری" خیلی مهم است که باید ظرفیت این درآمد مهیا شود. در زیر مجموعه درآمد پایدار باید جذب سرمایه‎گذار داشته باشیم که برآیند آن منجر به افزایش این درآمد می‎شود.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه سرانه درآمدی مردم پایین است، تأکید کرد: باید اقدامات لازم برای افزایش درآمد اندیشیده شود. در متن نامه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب خطاب به سران سه قوه نیز به افزایش سرانه مردم اشاره شده است. اگر خواهان شهر و کشور آباد هستیم باید درآمد پایدار داشته باشیم.

وی با اشاره به کمیسیون ماده 100، خطاب به مسئولان شهرداری خرم‎ آباد، خاطرنشان کرد: این کمیسیون تبدیل شده به منبع درآمد برای شهرداری‎ها و اگر آن را برای محل درآمد درنظر گرفته‎اید که جسم و بدنه شهر را به فروش برسانید این خیانت به مردم است.

بازوند اظهار کرد: مشارکت مردم با شهرداری باید بدون سخت‎گیری باشد و شهرداری نباید به بخش خصوصی سخت بگیرد و اگر عمران و آبادانی و سرانه پایدار می‎خواهیم باید شهرداری با بخش خصوصی تعامل و همکاری خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N139086

وبگردی