آفتاب
نعمت زاده:

شرکت های داخلی از ظرفیت مجتمع کشتی سازی استفاده کنند/ نیاز به منابع مالی برای اتمام حوضچه خشک

شرکت های داخلی از ظرفیت مجتمع کشتی سازی استفاده کنند/ نیاز به منابع مالی برای اتمام حوضچه خشک

بندرعباس - خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش کشور می‌توانند برای تعمیر و ساخت نیازهای شناوری خود، از ظرفیت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده ظهر شنبه در حاشيه بازید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس بر ایمن سازی فعالیت‎ ‌ها در این مجتمع‌ها تاکید کرد و ایمنی در کار را از اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: طی چند سال گذشته توفیق بازدید از این مجتمع را نداشتم اما پس از چند سال وضعیت فعلی این مجتمع امیدوار کننده است.

وي با اشاره به ساخت و تعمیرات کشتی در این مجتمع خاطرنشان کرد: شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش کشور می‌توانند برای تعمیر و ساخت نیازهای شناوری خود، از ظرفیت این مجتمع استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حوضچه خشک مجتمع ایزوایکو نیز بیان کرد:  برای اتمام این حوضچه به منابع ارزی و ریالی نیازمندیم که امیدوارم با تامین اعتبارات این حوضچه به اتمام برسد.

نعمت زاده با بیان اینکه باید شرکت‌های تخصصی و بخش خصوصی برای ساخت و تعمیر کشتی ورود پیدا کنند، اضافه کرد: برای ارتقا و افزایش ظرفیت‌ها باید بخش خصوصی وارد عرصه شود زیرا کار در این مجتمع متوقف شده و کشتی سازی زیاد فعال نبوده که باید با جدیت و همت خود در بخش تعمیرات فعال‌تر و زمینه را برای ورود بخش خصوصی مهیا کنیم.

استاندار هرمزگان نيز در اين بازديد اظهار داشت: صنايع كشتي سازي مستقر در استان يكي از نقاط قوت صنعت در منطقه جنوب كشور است و بايد مورد حمايت قرار گيرد.

جادري خاطر نشان كرد: مجتمع كشتي سازي فراساحل موفقيت هاي بزرگي را از طريق بومي سازي امورات مربوط به اين صنعت كسب کرده كه مي بايست مورد حمايت بيشتر واقع شود.

به گزارش مهر، وزیر صنعت، معدن، تجارت طی سفر یک روزه خود به بندرعباس به همراه استاندار هرمزگان از مجتمع کشتی سازی ایزوایکو و طرح ها و پروژه های این مجتمع بازدید کرد.

محمدرضا نعمت زاده به همراه جاسم جادري از طراحی و ساخت پروژه های فاز 16 پارس جنوبی، سکوی سر چاهی با 15 حلقه چاه با ظرفیت هزار میلیون فوت مکعب استاندارد در روز و 44 طبقه به وزن 2 هزار و هشتصد تن بازدید کرد.

در ادامه این سفر یک روزه، وزیر صنعت،معدن،تجارت از کارخانجات فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد کاوه و آلمینیوم هرمزگان بازدید و در نشستي با خانواده صنايع استان شركت کرد.

کد N139048

وبگردی