آفتاب

وحدت و تقریب عامل اقتدار و سربلندی امت اسلامی است

وحدت و تقریب عامل اقتدار و سربلندی امت اسلامی است

خاش، زاهدان- ایرنا- مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: وحدت و تقریب عامل استحکام، اقتدار و سربلندی امت اسلامی است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش، حجت الاسلام ˈاحمد حاتمیانˈ در همایش فرق و مذاهب اسلامی در سرسرای اجتماعات تبلیغات اسلامی خاش، اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره به دنبال نزدیکی دل ‏های مسلمانان است.

وی افزود: امروز شاید عده ای به خاطر برخی اختلافات مذاهب، تشتت فکری، فرهنگی و قومی بین مسلمانان فکر کنند که وحدت بین امت اسلامی امکان پذیر نیست اما تلاش اندیشمندان شیعه و سنی همیشه بر حفظ وحدت امت اسلامی بوده و از دو قرن پیش تلاش بسیاری در این راه انجام شده است.

وی بر پرهیز از تفرقه در میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: اختلاف و تفرقه سبب ایجاد شکاف عمیق میان امت اسلام می شود.

حجت الاسلام حاتمیان بیان کرد: گفتمان دینی و کارگاه های آموزشی تخصصی همراه با نشست های پرسش و پاسخ در آشنایی قشر جوان و نوجوان با ادیان های نوظهور بسیار موثر است و این آموزش ها را باید از مدارس آغاز کرد.

وی اظهار داشت: نقش معلمان و مربیان پرورشی در آگاه سازی این قشر از جامعه بسیار حساس و مهم است و برگزاری این قبیل همایش ها در مدارس تاثیر مطلوبی بر دانش آموزان گذاشته و آنان را با ادیان های ساختگی غرب و گروه های فاسد از جمله شیطان پرستی و نمادهای این گروه ها آشنا می کند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه فرق و مذاهب یکی از دانش های دیرین و دیرپای اسلامی است که از همان سده های نخستین اسلامی پا گرفته و همچنان مورد توجه اندیشمندان اسلامی است، یادآور شد: یکی از عوامل پویایی و پایندگی این علم، پیوند نزدیک آن با حیات دینی و فرهنگی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام حاتمیان افزود: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) اختلاف نظرها و منازعات اعتقادی در میان مسلمانان رخ داد و منجر به پیدایش مذاهب اسلامی شد.ک/1

7312/653/ 330
کد N139000

وبگردی