آفتاب

12 هزار نفر شاغل در زمینه کشت محصول سیب زمینی در استان اردبیل

12 هزار نفر شاغل در زمینه کشت محصول سیب زمینی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: دولت چنین ظرفیتی ندارد که در همه زمینه‌ها ورود کند، بر این اساس باید وظیفه اصلی دولت سیاستگذاری باشد.

به گزارش ایسنا؛ مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه هماهنگی همایش کشاورزی و امنیت غذایی استان اردبیل تصریح کرد: در سال حماسه اقتصادی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، توسعه مملکت و قطع وابستگی به خارج باید در دستور کار قرار بگیرد که برگزاری همایش ملی ˈآشنایی با فرصت‌های کشاورزی، امنیت غذایی، محصول سالم و ارگانیکˈ در همین رابطه است.

دولت در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند به تنهایی حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد را اداره کند و کشورهایی که به طور متمرکز وارد اقتصاد شدند، موفق نبودند.

وی اضافه کرد: نمونه‌های بسیاری در دنیا از جمله شوروی سابق به عنوان شاهد مثال وجود دارد و نمونه منطقه‌ای آن نیز کشت و صنعت مغان است؛ وضعیت زیان ده کنونی کشت و صنعت در حالی است که چند کشاورز در زمین‌هایی به مراتب کوچکتر از این واحد دولتی، حاصلخیزی و سودآوری چند برابری دارند.

استاندار اردبیل بیان کرد: از این رو به طور حتم اقتصاد باید مردمی باشد و دولت باید به عنوان تسهیل کننده و سیاستگذار، اداره مملکت را با علم و برنامه ریزی همراه کند چرا که با تصمیمات خلق الساعه نمی توان مدیریت کرد.

وی افزود: هدف برگزاری چنین همایش‌هایی کسب رضایت الهی با فراهم کردن زمینه‌های توسعه و آبادانی است و از هر حرکتی برای ترویج فعالیت و اشتغال حمایت می کنیم.

خدابخش به وجود 12 هزار نفر شاغل در زمینه کشت محصول سیب زمینی در استان اشاره کرد و گفت: جایگاه دومین استان در تولید سیب زمینی باعث رفع مشکلات نشده که امیدواریم بتوانیم آثار ورود بسیج سازندگی را در زمینه محصول سیب زمینی تا سال آینده به مردم ارایه کنیم.

همایش ملی ˈآشنایی با فرصت‌های کشاورزی، امنیت غذایی، محصول سالم و ارگانیک" از هشتم تا دوازدهم ماه جاری از سوی بسیج سازندگی در سالن ولایت اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N138938

وبگردی