آفتاب

استاندار مرکزی: فرمانداران سکانداران اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار مرکزی: فرمانداران سکانداران اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی کوچک در کنار واحدهای بزرگ مشکلات اقتصادی یک جامعه را مرتفع خواهند کرد و در مسیر اشتغالزایی موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ابلاغیه رئیس‌جمهور با استفاده از سند چشم‌انداز، برنامه پنج ساله و اهداف کلی در مسائل اقتصادی را دستور کار قرار داده‌ایم تا حماسه اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و مسئولان را اشتغال برشمرد و گفت: برای حل مسئله بیکاری باید تصمیمات جدی اتخاذ و سهم دستگاه‌های اجرایی و مدیران مربوطه با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص شود.

مقیمی با بیان اینکه فرمانداران سکانداران اصلی در اجرای سند اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: بخش‌داران، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌های خصوصی و دولتی و تمام کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی استان نقش دارند باید در اجرای این سند تلاش کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید برای اشتغالزایی بیکاران در استان برنامه‌ریزی شود و سهم هر شهرستان، بخش، دهستان و روستا مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: از ارائه طرح‌های غیرواقعی و زمینه‌های شغلی موقت خودداری شود.

مقیمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش درصدهای اشتغال در زمینه صنعت، تصریح کرد: در این استان سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در زمینه کشاورزی انجام شده است اما، به دلیل نبود سرمایه در گردش، این بخش‌ها متوقف شده‌اند که باید فعال شوند.

استاندار مرکزی همچنین بر توجه به عنصر زمان تأکید کرد و افزود: قرار نیست با ایجاد اشتغال ضوابط و مقررات را زیر پا بگذاریم بلکه باید با یک برنامه زمانبندی شده تکلیف سرمایه‌گذاران و بیکاران در این استان مشخص شود.

وی با بیان اینکه اشتغال توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود، گفت: وقت و سرمایه‌های مردم ارزشمند است و باید به آن توجه شود. از ابتدای سال 93 هر امری باید در ظرف زمانی تعریف شده خود انجام شود و حق نداریم در پاسخگویی به نیاز مردم تعلل کنیم.

مقیمی ضمن تأکید بر اجرای کارهای نیروبخش به خصوص در روستاها، اظهار کرد: سرمایه‌های شخصی کوچک در روستاها را تشویق کنید تا روستاییان نیز دست به دست هم اشتغال‌های بزرگ ایجاد کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با تشویق صنایع خانگی کوچک در روستاها قطعا فعالان این عرصه در ایجاد شغل ترغیب خواهند شد.

وی ضمن اشاره به حضور مؤثر شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران در زمینه اشتغالزایی عنوان کرد: با یاری گرفتن از شخصیت حقوقی دهیاران در روستاها زمینه اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

مقیمی با اشاره به شهرستان‌هایی چون کمیجان، شازند، تفرش، آشتیان، محلات و خمین گفت: اشتغال در این شهرستان‌ها بسیار پائین است و نیازمند توجه جدی هستند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های هادی تجدیدنظر شود و در مرکز دهستان‌ها قسمتی به عنوان ناحیه صنعتی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال 93 این طرح را به طرح هادی الحاق کنند.

انتهای پیام

کد N138877

وبگردی