آفتاب
یک کارشناس رسانه:

‌برخی قادر به تفکیک فرهنگ ایرانی اسلامی نیستند

‌برخی قادر به تفکیک فرهنگ ایرانی اسلامی نیستند

یک کارشناس رسانه گفت: برخی هنرمندان قادر به تفکیک فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر فرهنگ‌ها نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)-منطقه لرستان، علیرضا داوودی در گفتمان آزاد دانشجویی با موضوع «سبک زندگی و نقش رسانه‎های داخلی» که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در پردیس کمالوند این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: برخی هنرمندان قادر به تفکیک فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر فرهنگ‎ها نیستند.

وی با بیان اینکه هنرمندان سه دسته هستند و برخی جزء آن دسته از هنرمندانی است که بین دو فرهنگ حرکت می‎کند و دچار یک نوع سرگشتگی هستند، افزود: برخی هنرمندان نمی‎توانند بین آموزه‎های ایرانی و اسلامی و غیر ایرانی و اسلامی تفکیک درستی را انجام دهند.

داوودی با بیان اینکه برخی از هنرمندان نیز می‎خواهند ذهنیات خود را به اسم فرهنگ ایرانی و اسلامی به مخاطب القاء کنند، اضافه کرد: برخی از هنرمندان مانند ابراهیم حاتمی کیا و شهید آوینی جزء هنرمندان و برنامه‎سازانی هستند که مولفه‎های ایرانی و اسلامی را درک کرده‎اند و در این راستا برای مخاطب به تولید برنامه می‎پردازند.

وی یادآور شد: سوالی که وجود دارد این است که آیا کسانی که در رسانه ملی و دیگر رسانه‎های داخلی به تولید برنامه می‎پردازند خود از تربیت، آموزش و فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره‎ای برده‎اند یا خیر؟

این کارشناس رسانه با تقسیم‎بندی رسانه‎ها به پاک، مهاجم به رسانه‌های پاک و رسانه‎های نیمه‎پاک گفت: رسانه ملی را باید به عنوان یک رسانه پاک قلمداد کرد و هر مخاطبی هم نیز می‎تواند پاک بودن این رسانه را احساس کند.

داوودی رسانه‎های نیمه‎پاک را بخشی از رسانه‎های داخلی دانست و افزود: تقابل با رسانه‎های مهاجم به پاک و همچنین آگاه‎سازی رسانه‎های نیمه‎پاک باید در اولویت باشد.

انتهای پیام

کد N138871

وبگردی