آفتاب

بازگشایی آزادراه پرتردد قم- گرمسار همچنان در ابهام

بازگشایی آزادراه پرتردد قم- گرمسار همچنان در ابهام

بازگشایی آزادراه پرتردد قم- گرمسار که از اوایل امسال برای سه ماه مسدود شده بود، با وجود نزدیکی به سفرهای نوروزی، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

محمدرضا عرب احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان اینکه این آزادراه در سه استان سمنان، تهران و قم واقع شده است، تصریح کرد: 26 کیلومتر از 30 کیلومتر این آزادراه که در استان سمنان واقع شده‌، آماده و آسفالت نهایی شده است.

وی با بیان اینکه مابقی آزادراه که در حوزه استحفاظی استان سمنان واقع است نیز آماده آسفالت است و چنانچه اعتبارات این پروژه تامین شود با احداث پل بزرگ راه آهن که در این مسیر قرار دارد کار اجرایی این پروژه در استان سمنان به اتمام می رسد و احتمالا برای سفرهای نوروزی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر راه سازی اداره کل راه و ترابری استان سمنان،ادامه داد: کار ساخت این آزادراه در دیگر استان‌ها نیز ناتمام است، اما تلاش مسوولان سه استان تهران، قم و سمنان بر این است که هر چه زودتر این محور به بهره برداری برسد.

عرب احمدی تصریح کرد: تلاش می‌شود حداقل برای تعطیلات پایان سال که با افزایش حجم سفرها مواجه هستیم، از این محور برای کاهش حجم ترافیک‌ها استفاده شود.

جاده گرمسار- فیروزکوه در سراشیبی تامین اعتبار

مدیر اداره راهسازی اداره کل راه و ترابری استان همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون جاده در دست ساخت گرمسار- فیروزکوه نیز به ایسنا گفت: این جاده نیز در دو استان تهران و سمنان واقع است و کار اجرایی آن تازه شروع شده است.

وی ادامه داد: 8 کیلومتر از این جاده تکمیل شده و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان تهران قرار دارد‌.

وی اضافه کرد: تکمیل این جاده نیز به تامین اعتبارات آن بستگی دارد و اگر مشکل اعتبارات آن مرتفع شود، ظرف دو سال کار ساخت آن به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، محور قم - گرمسار از اردیبهشت امسال مسدود شده و مسوولان کشوری وعده دادند که ظرف سه ماه به بهره برداری و بازگشایی می‌شود، اما با وجود قول‌های مکرر برای بازگشایی این آزادراه پرتردد که مسافت قم مشهد را تا حد قابل توجهی کوتاه‌تر می‌کند، بهره برداری از آن تا پایان امسال به درازا کشیده شده است.

انتهای پیام

کد N138833

وبگردی