آفتاب

تصویب دو طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

تصویب دو طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تصویب دو طرح گردشگری پردیس چغاخور و مجتمع چغاخور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- مژگان ریاحی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به طرح های توسعه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: مجتمع گردشگری پردیس چغاخور در 65 کیلومتری شهرکرد قرار دارد که این طرح از سال 1384 آغاز شده است.

وی اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 42هزار و 855 مترمربع پایه‌ریزی شده است که 11هزار و75 متر مربع از آن جزء اراضی ملی و31هزار و 780 مترمربع نیز از مستثنیات است.

به گفته وی، هزینه این مجتمع اعتباری بالغ بر 77میلیارد ریال است که پیش‌بینی شده در صورت تامین اعتبار توسط سرمایه‌گذار این مجتمع در یک برنامه پنج ساله به اتمام برسد.

ریاحی نرخ بازده داخلی این طرح را حدود 40 درصد عنوان و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت کمتر از سه سال میزان هزینه‌های صرف شده به سرمایه‌گذار برگشت داده شود.

وی به فاز دوم مجتمع گردشگری چغاخور اشاره کرد و افزود: این مجتمع در زمینی حدود 130 هکتار با کاربری هتل در بخش خصوصی طرح‌ریزی شده است.

به گفته وی، در این مجتمع امکاناتی چون مجموعه ورزشی، زمین ورزش روباز، مجموعه فرهنگی و آموزشی، سالن سمینار، کمپینگ، درمانگاه، مسجد، آتشی نشانی، مهد کودک و بازار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در شورای برنامه‌ریزی استان که ظهر امروز در استانداری برگزار شد طرح مجتمع گردشگری پردیس چغاخور و فاز دوم مجتمع چغاخور به تصویب رسیدند.

انتهای پیام

کد N138761

وبگردی