آفتاب

آیت الله علوی گرگانی: روابط دیپلماتیک ایران با دیگر کشورها گسترش یابد

آیت الله علوی گرگانی: روابط دیپلماتیک ایران با دیگر کشورها گسترش یابد

قم- ایرنا- آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای دنیا باید گسترش پیدا کند.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز شنبه در دیدار با رییس مرکز اسلامی ایران در مغولستان، گفت: ارتباط فرهنگی با کشورهای جهان ضروری است چرا که باعث گشایش بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی به نقش دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: رایزن فرهنگی در برقراری ارتباط سیاسی و فرهنگی با دیگر کشورها و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور نقش بسیار عمده دارد.

آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: فرهنگ ناب اسلام و مذهب حقه تشیع و تاریخ ایران اسلامی باید گسترش یابد و در این زمینه داشتن ارتباط فرهنگی با بدنه مردم کشورهای جهان ضروری است.

وی گفت: در کشورهای دارای ادیان و مذاهب دیگر باید فعال باشیم و فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی گفت: دولت باید بخشی از بودجه خود را به مباحث فرهنگی در داخل و خارج از کشور اختصاص بدهد تا معارف ناب اسلامی در سراسر دنیا منتشر گردد و همگی با حقانیت اسلام آشنا شوند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کشورهای جهان را با فرهنگ غنی ایران و انقلاب اسلامی آشنا کنیم، باید هزینه کنیم ولی توجه خاصی به امور مبلغین داخل و خارج کشور نمی شود.

وی در ادامه به خطر تکفیریها در جهان اشاره و بیان کرد: تکفیریها از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس، تغذیه مالی می شوند و پول نفت و گاز در اختیار این فرقه ضاله قرار می گیرد و پایگاه های زیادی را برای کشتار مسلمانان ایجاد کرده اند.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: خشونت این فرقه ضاله در دنیا چهره زشتی از آنها به نمایش گذاشته و آنها را مطرود ساخته است.

وی با بیان اینکه هرچه وهابیت و تکفیریها چهره زننده خود را بیشتر به نمایش بگذارند و راه خشونت را پیش بگیرند، بهتر شناخته خواهند شد، افزود: اسلام دین رحمت و لطف است و اگر از این طریق پیش برویم دل های زیادی مجذوب اسلام ناب محمدی(ص) خواهد شد. ک/1

/7404/ 550/ 380/
کد N138745

وبگردی