آفتاب

استاندار چهارمحال و بختیاری: در ثبت تاریخ قوم بختیاری قصور شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری: در ثبت تاریخ قوم بختیاری قصور شده است

شهرکرد – ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وقایع نگاران در ثبت تاریخ قوم بختیاری کوتاهی کرده اند.

به گزارش ایرنا،ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: وقایع نگاران در ثبت تاریخ قوم بختیاری، وظیفه خود را بدرستی انجام نداده اند.

وی نقش مردم چهارمحال و بختیاری بویژه بختیاریها را در طول تاریخ تأثیرگذار دانست و افزود: دلاوری بختیاریها در فتح قندهار، مبارزه با حملات مغولان، انقلاب مشروطیت، پیروزی انقلاب اسلامی و خط شکنی تیپ دلاور قمربنی هاشم علیه السلام در هشت سال دفاع مقدس از نکات روشن تاریخ کشورمان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تاریخ نگاری بختیاری براساس واقعیت ها را ضروری دانست و تصریح کرد: این امر باید بدور از هرگونه سلیقه شخصی و سیاسی و خارج از توصیف نگاری صرف صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی همچنین از تصویب کلیات تهیه و چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری یاد کرد و گفت: این کتاب با شش فصل در 500 صفحه چاپ می شود.

وی افزود: تهیه و چاپ این کتاب 675 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی نقش مردم استان در دفاع از اسلام و مبارزات ضداستکباری را از مهمترین اهداف تهیه و چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در استان عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری دارای قومیت های مختلفی است که این اقوام سالهاست با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

7363/558/
کد N138742

وبگردی