آفتاب

اهدای کمک هزینه جهیزیه به ۴۶۰ مددجوی بهزیستی در قزوین

اهدای کمک هزینه جهیزیه به ۴۶۰ مددجوی بهزیستی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون به ۴۶۰ مددجوی تحت پوشش این اداره کل کمک هزینه جهیزیه اهدا شده است.

حسین افشارمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تامین کمک هزینه جهیزیه اهدا شده به ۳۱۰ نفر از محل اعتبارات دولتی و ۱۵۰ نفر از محل حمایت‌های خیران بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته این دفتر به ۵۷۴ مددجوی تحت پوشش این اداره کل کمک هزینه جهیزیه اهدا کرده است، توضیح داد: اهدای این کمک‌ به ۴۴۲ نفر از طریق اعتبارات دولتی، ۴۰ نفر از طریق اعتبارات استانی و ۹۲ نفر از طریق حمایت‌های خیرین صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: کمک هزینه جهیزیه برای تهیه لوازم ضروری زندگی به ارزش یک میلیون تومان به مددجویان نیازمند اهدا شده است. اکنون ۴۰۰ مددجوی تحت پوشش این اداره کل متقاضی دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند تا با دریافت این کمک، زندگی مشترک خود را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان نیازمند توسط مددکاران این نهاد شناسایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: آنان قبل از دریافت این کمک باید آزمایش ژنتیک را با هدف جلوگیری از تولد یک نوزاد معلول انجام دهند و همچنین آموزش دوره‌های مهارت زندگی را با هدف ارتقای مدیریت خانواده بگذرانند.

افشار یادآور شد: دفتر ستاد ازدواج و تامین جهیزیه از جمله فعالیت‌های معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین بوده است.

انتهای پیام

کد N138715

وبگردی