آفتاب

استاندار مرکزی نهال دوستی کاشت

استاندار مرکزی نهال دوستی کاشت

در حاشیه همایش خانوادگی نیروهای مسلح در منطقه دره گردو اراک نهال دوستی توسط استاندار مرکزی کاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، یوسف یوسفی مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این همایش اظهارداشت: همه وظیفه داریم از منابع‌ طبیعی به عنوان موهبت الهی حفظ و نگهداری کنیم.

وی افزود: منابع‌ طبیعی منبع تولید اکسیژن است اگر این منابع عظیم به درستی حفظ و مراقبت نشود با مخاطرات جدی از قبیل آلودگی و سایر مشکلات زیست محیطی روبرو خواهیم بود.

یوسفی با اشاره به اینکه منابع‌ طبیعی برای جلوگیری از آلودگی هوا اقدامات بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: در این راستا با ایجاد پارک‌های جنگلی بزرگی از قبیل پارک جنگلی شهید باهنر، پارک جنگلی شهید رجایی، پارک کرک در غرب اراک، منطقه چپقلی و پارک‌های دیگر خدمات قابل توجهی به شهر اراک صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در کنار شهر اراک کویر میقان با وسعت 50 هزار هکتار قرار دارد که قبلاً مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را بوجود آورده است اما، با اقدامات اصلاحی و احیایی که انجام شده خوشبختانه آلودگی‌ها از قبیل ریزگردها به حداقل رسیده است.

مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان خواستار همیاری همه مردم استان در امر حفظ و حراست از نعمت الهی و ثروت ملی شد.

در این همایش پنج نهال توسط استاندار مرکزی و شرکت‌کنندگان به عنوان دوستی با طبیعت و اهمیت و به نشانه جایگاه این سرمایه ملی کاشته شد.

انتهای پیام

کد N138481

وبگردی